Jag ska till stallet och ta in och pussa en massa på hästarna. Behöver det idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle helt klart mer sätta avramlingar i kategorin "en naturlig del av ridsporten" än "en risk i ridsporten". Hur många har t.ex. inte fått höra sedan knatteåren på ridskola att "man måste ramla av hundra gånger för att bli en bra ryttare"? Just för att avdramatisera avramlingar för barnen eftersom de allra flesta råkar ut för det nån gång under sin ridkarriär. Vissa gör det ofta och andra sällan, beroende på många omständigheter, men jag tror inte jag känner en enda ryttare (som ridit mer än enstaka termin på ridskola) som INTE ramlat av nån gång.
"En risk" skulle jag mer säga är att t.ex. bryta något i samband med ridning. Det kan hända, det är inte väldigt ovanligt, men det är inget en majoritet av ryttare bör räkna med att de kommer göra några gånger under sin ridkarriär.
Tror att jag ramlat av max 5 ggr under de 20 år jag var aktiv ryttare. Tävlade på MSV nivå så räknar mig själv till hyfsat vanlig medelmåtta. Red en rad olika hästar. Vanligt skulle jag nog inte kalla det. Att småbarn på ridskola druttar av i typ en kurva räknar jag inte riktigt in. Barn ramlar ju i alla möjliga sammanhang
Sporten är ju inget fel på, det är bara den lilla detaljen att inte ramla av
Tur med snällt russ som stod still och åt medan jag kravlade.
Jag red barbacka på trinda russ när jag var liten (6-9) och drattade nog av mer än 100 ggr Men det var inte så långt ner (122) och en hel del var när russet bestämde sig för att nu var det nog och körde ner huvudet för att ta sig en tugga eller bestämt travade hem med huvudet nere - på den tiden var det inte ridbyxor och stövlar som gällde utan vi red ofta barfota och i shorts (hur vi vågade vet jag inte) så trots små hälar som bankade så hjälpte det inte mycket. Men som sagt man var ganska mjuk i kroppen då och det var på gräs. Jag var inte lång så det största problemet var att ta sig upp igen. Tur med snällt russ som stod still och åt medan jag kravlade.
De gångerna det inte var kul var när man åkte av i brännässlorna.
Är det Caminando-boken? Den hade jag på steg 1, jättebra upplagd.Har som mål att göra kapitel ett i spanskaboken idag. Det är en bok för spanska 1 uppdelad i sju kapitel och jag har räknat ut att jag har ca 9 veckor på mig läsa in hela kursen. Det vore bra om jag kan göra ett kapitel per vecka eftersom det innebär att jag får lite tid på slutet till att bara repetera. Kapitel ett har 20 sidor så det är inte jättemycket, inbillar jag mig i
Ja jag trodde verkligen inte att solen skulle ta så mycket i september, tänkte därför inte på att ta med mer spf och smörja in igen ! Men jag är inte heller en av de pigmentmässigt priviligierade, är antingen blek som ett lakan eller knallröd, finns liksom inget mellanläge !
Tror att jag ramlat av max 5 ggr under de 20 år jag var aktiv ryttare. Tävlade på MSV nivå så räknar mig själv till hyfsat vanlig medelmåtta. Red en rad olika hästar. Vanligt skulle jag nog inte kalla det. Att småbarn på ridskola druttar av i typ en kurva räknar jag inte riktigt in. Barn ramlar ju i alla möjliga sammanhang
Fjorton höga hyllor?? Hur mycket böcker har du?Sådär nu är sista krysstaget uppsatt. Gah, 14 Ivar hyllor, 226 höga och 85 långa. Hyllplan ska nu sättas upp och böcker placeras i hyllorna. Puh
KattFjorton höga hyllor?? Hur mycket böcker har du?
Räknas det som avramling om man gått omkull? Mina senaste markkontakter var omkullridningar, inte rena avramlingar
Japp! Kul att höra att du tyckte om den, jag tycker också att den verkar bra hittills. Fast jag är typ fyra sidor in i kapitel 1, dagen gick inte riktigt som planeratÄr det Caminando-boken? Den hade jag på steg 1, jättebra upplagd.
FJORTONSådär nu är sista krysstaget uppsatt. Gah, 14 Ivar hyllor, 226 höga och 85 långa. Hyllplan ska nu sättas upp och böcker placeras i hyllorna. Puh