Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
En lampa på bilen är trasig. Åkte förbi verkstaden och då lyste lampdj-en...Nu när jag kollade igen så lyste den inte. Måste fixas innan jag besiktigar bilen. Får åka förbi verkstaden igen. Varför kan inte saker bara fungera? Hade bilen nyligen inne på stor service men då skulle allting ha varit ok. Glapp?
 
Mamma la om taket på sitt hus i februari. Vindskivorna är fortfarande omålade. Men mamma vägrar att ringa till firman som gjort jobbet. Och mamma säjer att de kanske gör färdigt jobbet snart...skulle inte tro det. Så frustrerande att bo 130 mil bort. Och jag får inte veta vilken firma som gjort jobbet. Jag skulle ringa direkt om jag bara visste vart jag skulle ringa. Och hon klagar på detta 3 ggr i veckan när jag ringer.
 
En lampa på bilen är trasig. Åkte förbi verkstaden och då lyste lampdj-en...Nu när jag kollade igen så lyste den inte. Måste fixas innan jag besiktigar bilen. Får åka förbi verkstaden igen. Varför kan inte saker bara fungera? Hade bilen nyligen inne på stor service men då skulle allting ha varit ok. Glapp?

Fransk bil? ;) Låter som en klassisk Peugeot :p
 
Är påväg till veterinären med största hästen. Hon har TRÅKIGT av att bara gå i liten hage och gå korta lugna promenader. Hon halvt travade ut ur boxen, till sin besvikelse var det till spolspiltan hon skulle. Hoppade omkring under tiden schampot verkade så hon fick träns på, då stod hon och tuggade på det istället (uppbunden i grimma, träns under).

Ledde ut henne i träns med longerlina och grimma över. Hon hoppade omkring onödigt mycket innan hon gick på transporten, stod högt på bakbenen några gånger. Lyckades få ett framben över linan en gång, blev som en konstig inspänning. Min mamma kunde gå fram och hålla i henne så jag kunde lyfta foten. Men efter att ha hoppat på bakbenen gick hon på snällt och står snällt i lådan :up:
 
Står iklädd målarrock och speglar mig själv i hissen med ett stort rött äpple på huvudet. Måttar samtidigt min spegelbild med linjal när gallergrinden öppnas och en granne ska kliva in. Grannen: ”Hej Törnis, läget”?
Inget förvånar länge någon :rofl:
 
Skitjobbig dag idag med att följa matschema osv (pga ångest, tankar etc) men gjorde en smoothie till lunch iallafall så nu sitter jag och kollar på youtube och dricker den. Har varit till veterinär med hunden igen, ska till stallet i eftermiddag. Förhoppningsvis får ponnyn bli av med lite fluff idag, man behöver inte SÅ mycket päls som han har redan i början av september :cautious:
 
Kikar efter bra brunchställen. För snart 3 år sen gick jag upp tidigt en onsdag, fönade håret, klämde mig i en svart kontorsklänning och gick på frukostdejt innan jobbet. Det blev ju väl, eftersom den där långa kostymnissen som dök upp och gav mig en kram på Fleminggatan idag är min fästman. Nu äter vi som tradition lyxfrukost ihop på årsdagen och eftersom den i år infaller på en söndag blir det brunch :d
 
Kikar efter bra brunchställen. För snart 3 år sen gick jag upp tidigt en onsdag, fönade håret, klämde mig i en svart kontorsklänning och gick på frukostdejt innan jobbet. Det blev ju väl, eftersom den där långa kostymnissen som dök upp och gav mig en kram på Fleminggatan idag är min fästman. Nu äter vi som tradition lyxfrukost ihop på årsdagen och eftersom den i år infaller på en söndag blir det brunch :d

Men aaaw ❤. Jag älskar sånt! Grattis i förskott på 3års-dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 518
· Visningar
42 798
Senast: Nixehen
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp