Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir tokig. Inga skruvar hittade, men hittade några andra som bör fungera. Sedan hittade jag inte skruvdragaren, och nu hittar jag inte krysstaget. Min förmåga att lägga ifrån mig saker jag hittat så de är borta igen gör mig galen. Jaja, fixat i garderoben iaf. Och lagt undan gardinfästen (som någon jävla HG tog med sig) på ett säkert ställe som jag inte kommer hitta när jag ska sätta upp dem :meh: :banghead:
 
Haha gött, i Sverige såhär års? Isf härligt att ngn har sämre pigment än jag har! :D

Ja jag trodde verkligen inte att solen skulle ta så mycket i september, tänkte därför inte på att ta med mer spf och smörja in igen :o! Men jag är inte heller en av de pigmentmässigt priviligierade, är antingen blek som ett lakan eller knallröd, finns liksom inget mellanläge :D!
 
DDE32509-2BE7-4EC3-BB52-308FCD2B9086.webp

Men det var en jätterolig kväll :D
 
Vilken fin dag vi haft :love:
Tog oss en tur till skogen och kollade in avverkningen där och stötte på en ny fin utsiktsplats med grillmöjligheter. Sen grillade vi korv och fikade vid en gammal koja som är en mötesplats för alla här på bygden. Sen har vi städat och gjort fint hos kaninerna och nu ätit pannkakor till middag. Idag är det makens tur att åka och jaga rådjur. Har man samma intresse och småbarn så får man turas om:D Jag ska plocka undan efter middagen nu och sen börja förbereda barn och djur för kvällen. Tänkte själv ligga i sängen senast kl 21. Får väl se om jag lyckas med det😅
 
Det vet jag inte om jag håller med om, möjligen en risk. :angel:

Jag skulle helt klart mer sätta avramlingar i kategorin "en naturlig del av ridsporten" än "en risk i ridsporten". Hur många har t.ex. inte fått höra sedan knatteåren på ridskola att "man måste ramla av hundra gånger för att bli en bra ryttare"? Just för att avdramatisera avramlingar för barnen eftersom de allra flesta råkar ut för det nån gång under sin ridkarriär. Vissa gör det ofta och andra sällan, beroende på många omständigheter, men jag tror inte jag känner en enda ryttare (som ridit mer än enstaka termin på ridskola) som INTE ramlat av nån gång.

"En risk" skulle jag mer säga är att t.ex. bryta något i samband med ridning. Det kan hända, det är inte väldigt ovanligt, men det är inget en majoritet av ryttare bör räkna med att de kommer göra några gånger under sin ridkarriär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 537
· Visningar
43 263
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp