Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hund avlämnad till matte. Lite annorlunda att sova med en hund som trampar runt, ska in under täcke, flyttar på sig mm. För att inte tala om snuffe i ansiktet klockan 5 på morgonen.

Kan tänka mig att göra om det ;) men behöver nog en powernap under förmiddagen.
 
Har ont i hela kroppen idag :crazy: Vad är det egentligen för sport man håller på med, man kan slungas från typ 170 cm höjd i relativt hög hastighet rätt in i träbommar och ner på grus, då är det bara att resa sig, borsta av sig det värsta och hoppa upp igen :cautious: Om man verkligen TÄNKER på det verkar det ju smått idiotiskt :rofl:
 
Har ont i hela kroppen idag :crazy: Vad är det egentligen för sport man håller på med, man kan slungas från typ 170 cm höjd i relativt hög hastighet rätt in i träbommar och ner på grus, då är det bara att resa sig, borsta av sig det värsta och hoppa upp igen :cautious: Om man verkligen TÄNKER på det verkar det ju smått idiotiskt :rofl:
Sporten är ju inget fel på, det är bara den lilla detaljen att inte ramla av
 
Hemma igen. Har handlat, så nu ska jag sätta upp duschdraperistång, hänga tvätten och - till slut - få sätta mig och läsa och skriva :) !! Blir väl en promenad i eftermiddag också, för vädret är verkligen fint idag.
 
Städar (eller nah, jag slösurfar. Men jag ska fortsätta att städa nu, plocka undan ren tvätt - dammsugning och våttorkning kvar!) och väntar på sista omgången i tvättstugan. När tvätt, städ och bäddning av sängen är klart så ska jag nog ta en längre promenad. Hoppas att solen håller i sig!
 
Sitter och tittar på sovsäckar inför nästa vandringssäsong. Gillar att vara ute i god tid (och förhoppningsvis kunna köpa något på rea under vintern...).

Min nuvarande sommarsovsäck väger 1198g. Har hittat en som är ungefär lika varm men väger 620g och inte är allt för svindyr. Meen så finns det en som är dyr, och väger bara 340g... Funderar på om jag ska köpa den dyra, lätta, eller om jag ska satsa på den som inte är allt för svindyr. Tur att jag inte behöver bestämma mig just nu. Ska googla lite recensioner osv, misstänker att den superlätta kan vara lite mer ömtålig också.
 
Jag har ägnat 1,5 h åt att såpaskura ett gammalt skåp, så nu hoppas jag att vädret fortsätter vara uppehåll så det hinner torka tills jag kan få hjälp att bära in det igen. Nu ska jag ge mig på golvet i övre hallen. Gamla plastmattan och masoniten under som är spikad ska bort. Under är det ett trägolv till största del, ett undergolv dock men det får duga till våren då vi ska riva ut det och lägga ett riktigt furugolv istället över hela hallen. Vi har funderat på olika lösningar och kommit fram till att det blir snyggast och det som kommer att innebära minst problem i framtiden.

Men nu lite kaffe och något att äta tror jag. :D
 
975E50E6-BE63-4277-8253-7B4677EA1646.webp
Laddar inför gympan 🤓
 
Har som mål att göra kapitel ett i spanskaboken idag. Det är en bok för spanska 1 uppdelad i sju kapitel och jag har räknat ut att jag har ca 9 veckor på mig läsa in hela kursen. Det vore bra om jag kan göra ett kapitel per vecka eftersom det innebär att jag får lite tid på slutet till att bara repetera. Kapitel ett har 20 sidor så det är inte jättemycket, inbillar jag mig i :p
 
Gräsklipparen har varit lite tjurig att starta ibland
Idag startade den på ett kick och jag körde fort som attan eftersom molnen var kolsvarta
Sen körde jag in den vred om och tog ur nyckeln men motorn fortsatte att gå :crazy:
Tror jag kanske måste få någon att byta tändningslåset eller nåt :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
76 77 78
Svar
1 546
· Visningar
43 568
Senast: cambodia
·
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp