Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tömkörde fullblodet idag, hade nämnligen ingen lust att offra mig för tillfället. Han var pigg och framåt, stel men det blir bättre för varje gång. Jag märker hur dålig jag är på att tömköra när jag gör det med honom, har svårt för att inte tappa bogarna lite här och var. Men vi gjorde lite övergångar trav-skritt och det gick bra, kunde även svänga hyfsat. Galopp har vi inte påbörjat än, han har för stor galopp för att jag ska hinna med.

Men roligt när han är lite pigg och framåt, och att bromsen fungerade bra :)
 
A3FA1D1D-354F-440A-A952-31A494E7F3C9.webp

lol tänkte att jag skulle ta en mindre suddig bild under kvällen men ni kan ju gissa hur bra det gick 😂 har rökt min första cigarett vid 27 år och 347 dagar, snodd av exet 😁 han var lika awkward som jag hade roligt så jag räknar detta som en UTMÄRKT kväll 😁😁😁
 
Lät som tre skott ute för en liten stund sedan O_o Enda logiska förklaringen jag kan komma på är att det var ett påkört djur på/bredvid motorvägen i närheten, men då borde det väl inte behövas tre skott för att avliva djuret :confused:
 
Lät som tre skott ute för en liten stund sedan O_o Enda logiska förklaringen jag kan komma på är att det var ett påkört djur på/bredvid motorvägen i närheten, men då borde det väl inte behövas tre skott för att avliva djuret :confused:
Det kan vara flera djur, rådjur kommer gärna två, även älgar och vildsvin kan komma en hel flock. Man skjuter hellre ett extra skott än avvaktar också.
 
Mitt barn sover inte längre länge på morgnarna 😱 Det har varit så himla praktiskt. Men nu får väl jag också försöka somna tidigt på kvällarna.

Idag ska vi på Bamsegympa, får se om vi tittar eller deltar med tanke på hur längesedan det var!
 
Väntar på varma scones = lyxfrukost..... :)

Sedan ska jag ta itu med dagen. Undrar om det ska fortsätta att vara lika fint väder som nu på morgonen? Håller tummarna för det för jag behöver hänga ut tvätt! Måste veckohandla, samt börja redigera mitt manus. Baka bröd.
 
Äter resterna av de salta kexen från igår, gott! Stillsam start på dagen, jag har lite småplock att göra idag men inget som kräver någon kickstart direkt. Var ute på lite äventyrligheter med vin och god mat igårkväll men inget som jag märker av idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
75 76 77
Svar
1 537
· Visningar
43 263
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp