Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev ingen pizza, upptäckte att de hade gigantiska sallader. God var den också :D

Vi köpte pizza från nytt ställe igår. De hade två kebabpizzor med exakt samma beskrivning men prisskillnad. Vi tog den dyrare. När vi skulle hämta kom de med små calzone-lådor. Vi trodde det var fel och förtydligade ”ingen calzone”. Men den var tydligen inbakad. Såååå mkt fyllning, så mkt mat och typ den godaste jag ätit.
Tom sambon blev mätt. 😂
 
Det kan vara jättebra att ha referenser från tidigare arbetsplatser när man ska söka till andra jobb eller utbildningar. Det finns alltså verkligen INGENTING att ta tag i när det är lugnt på jobbet?? Städa något? Sortera något? Hjälpa någon annan?

Om det är vila man behöver och det är ok med arbetsgivaren verkar det väl väldigt kontraproduktivt att t.ex. börja städa eller sortera nåt istället för att ta den där vilan man behöver och får ta :confused:
 
Typiskt att jag inte har varken vetekli eller plommon hemma :cautious:
Vet inte exakt hur mycket jag dricker på en dag, men alla gånger mer än 30 ml/kg kroppsvikt iallafall.

Laktulos är ett beprövat medel för att sätta igång allt när det strular. Både jag och katten har ätit det även om hon nu får psyllium frön eftersom hon behöver det varje dag för att hålla ordning.
 
Tog en dusch, och när jag klev ut hade jag oturen att se mig själv i helkroppsspegeln och fick en stark panikångestattack :down: :banghead:
Nu har själva paniken lugnat ner sig men ångesten är kvar, tillsammans med jobbiga och "självdestruktiva" tankar som jag inte haft på evigheter :crazy: Är i valet och kvalet om jag ska ta vid-behovs-medicin (ångestdämpande), det är ju för såna här tillfällen jag har den men jag hatar att känna mig "onaturligt påverkad" så jag undviker det i det längsta :crazy: Är liksom pest eller kolera vad jag ska göra.
 
Varit och hämtat mina paket från IKEA, för en sådan som jag som inte har bil och dessutom i covidtider är det verkligen fantastiskt med leverans till utlämningsställe - min lokala ICA butik för 39 kr - upp till 20 kg och kan inte vara för stora saker. Wohoo.
 
Blev frågad om jag var orolig för att dö ensam. Jag bara "Nä, kommer säkert få Alzheimers då vi autister tydligen har en större benägenhet att få dylika sjukdomar och inte komma ihåg ett skit när jag dör i alla fall."

Bara yolo liksom. Inser hur mycket min personlighet har ändrats på sista tiden. För ett par månader sedan hade jag haft ångest över att vara ensam.
 
Laktulos är ett beprövat medel för att sätta igång allt när det strular. Både jag och katten har ätit det även om hon nu får psyllium frön eftersom hon behöver det varje dag för att hålla ordning.
@Problematisk Jag har precis köpt Laktulos pga samma besvär 🙈. Kan meddela om några dagar om det fungerar! Tänkte äta lite gröt ikväll, åt rivna morötter igår och lite russin :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 507
· Visningar
42 496
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp