Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon betyder inte några.
Men jag tänker inte diskutera saken med dig och må sämre på kuppen. Så jag betackar mig.

Ok men du måste väl förstå att folk kan reagera? Speciellt såhär i tider när många går arbetslösa? Tråkigt att arbetsgivaren bara håvar in bidrag och inte bryr sig, hela upplägget känns som ett osunt användande av skattemedel
 
Ok men du måste väl förstå att folk kan reagera? Speciellt såhär i tider när många går arbetslösa? Tråkigt att arbetsgivaren bara håvar in bidrag och inte bryr sig, hela upplägget känns som ett osunt användande av skattemedel

Eller bra att arbetsgivaren ger @Asko möjlighet att vila på arbetstid de dagar det behövs, om det är vad som behövs för att kunna utföra arbetet bra resten av tiden, kan man ju också välja att se det. Man behöver väl inte måla fan på väggen så fort nåt inte är exakt som man själv tycker att det ska vara.
 
Ok men du måste väl förstå att folk kan reagera? Speciellt såhär i tider när många går arbetslösa? Tråkigt att arbetsgivaren bara håvar in bidrag och inte bryr sig, hela upplägget känns som ett osunt användande av skattemedel
Jag kan förstå om folk har åsikter men inte om de fortsätter att kommentera trots att man har sagt att man inte är intresserad av att diskutera saken.
Så återigen, jag betackar mig dina kommentarer om mitt liv som du bara känner till genom en mobil-/dataskärm.
 
Min ömma moder var snäll och hämtade mina pantflaskor igår (då jag bor rätt klumpigt till nu för att panta dem) så kunde hon panta dem samtidigt som hon pantade deras på sopstationen. Fick just sms att hon valde att donera dem till stadsmissionen - 112 kr totalt 😍
Bra val svarade jag! Känns mycket bättre än att få pengarna tillbaka.
 
Ok men du måste väl förstå att folk kan reagera? Speciellt såhär i tider när många går arbetslösa? Tråkigt att arbetsgivaren bara håvar in bidrag och inte bryr sig, hela upplägget känns som ett osunt användande av skattemedel
Fast vad då? Så de personer som jobbar på ställen som finansieras av skattepengar måste jobba 100% hela tiden och får aldrig vara trötta och lägga sig ner en timme när de behöver?

Själv jobbar jag på ett sådant ställe. Jag får psykbryt på jobbet i bland och ställer mig i en elnisch och andas (i bland i hela 30 minuter), för annars skulle jag inte orka jobba vidare över huvud taget. Eller när vi får massage på jobbet, då är man kanske borta en timme på arbetstid. Eller friskvårdstimme, då man kan ta en timme i veckan till att göra något så man kan må bra.

Det är ju bara bra att det finns möjlighet till vila + allt det andra, annars orkar man inte. Visst känner man lite extra plikt på jobbet eftersom det ju är typ mamma, pappa, alla här på buke mm som faktiskt betalar ens lön. Men att man ska köra på trots att man är trött och utmattad, bara för att man får lön från skattepengar, är ju en hemsk tanke. Ett sådant samhälle vill inte jag leva i.
 
Fast vad då? Så de personer som jobbar på ställen som finansieras av skattepengar måste jobba 100% hela tiden och får aldrig vara trötta och lägga sig ner en timme när de behöver?

Själv jobbar jag på ett sådant ställe. Jag får psykbryt på jobbet i bland och ställer mig i en elnisch och andas (i bland i hela 30 minuter), för annars skulle jag inte orka jobba vidare över huvud taget. Eller när vi får massage på jobbet, då är man kanske borta en timme på arbetstid. Eller friskvårdstimme, då man kan ta en timme i veckan till att göra något så man kan må bra.

Det är ju bara bra att det finns möjlighet till vila + allt det andra, annars orkar man inte. Visst känner man lite extra plikt på jobbet eftersom det ju är typ mamma, pappa, alla här på buke mm som faktiskt betalar ens lön. Men att man ska köra på trots att man är trött och utmattad, bara för att man får lön från skattepengar, är ju en hemsk tanke. Ett sådant samhälle vill inte jag leva i.
Du får ta den där massagetimmen snart! :heart:heart:heart
 
Folk som triggas av toalettbesök bör scrolla förbi det här inlägget.

Jag har fortfarande ont i magen och är jättehård i magen, kan inte göra "nummer två" :crazy: När jag började äta enligt matschema fick den ju världens fart, men nu verkar det ha tvärvänt. Är det normalt :confused: Har läst på 1177 och deras rekommendationer är typ ät mycket fibrer, drick mycket, var fysiskt aktiv och allt det gör jag ju redan. Vad mer kan jag göra för att få ordning på magen?
 
Övertid och dålig ventilation
Folk som triggas av toalettbesök bör scrolla förbi det här inlägget.

Jag har fortfarande ont i magen och är jättehård i magen, kan inte göra "nummer två" :crazy: När jag började äta enligt matschema fick den ju världens fart, men nu verkar det ha tvärvänt. Är det normalt :confused: Har läst på 1177 och deras rekommendationer är typ ät mycket fibrer, drick mycket, var fysiskt aktiv och allt det gör jag ju redan. Vad mer kan jag göra för att få ordning på magen?
Plommon, färska, torkade eller i juiceform brukar kunna sätta fart på magen.
 
Ganska bra goodiebag faktiskt.
received_335172124340666.webp
 
Håller på med lite religon, ett inte överdrivet intressant ämne enligt mig. Är även väldigt trött av någon anledning, tur att jag redan mockat och att det bara är ridningen kvar.

Bägge behöver ridas lite, intressant hur de kan vara så olika och så lika. Ett nittonårigt fullblod som inte kan något, och en fyraårig islänning som kan ännu mindre. Och islandshästen känns större att rida :cautious: (trots att han är en ponny :p).
 
Håller på med lite religon, ett inte överdrivet intressant ämne enligt mig. Är även väldigt trött av någon anledning, tur att jag redan mockat och att det bara är ridningen kvar.

Bägge behöver ridas lite, intressant hur de kan vara så olika och så lika. Ett nittonårigt fullblod som inte kan något, och en fyraårig islänning som kan ännu mindre. Och islandshästen känns större att rida :cautious: (trots att han är en ponny :p).

Påminner om när jag hade flera ponnyer. Red dagligen en c-ponny på 137 och en d-ponny på 144, och ofta en eller två andra c-ponnyer också. En dag skulle jag rida en kompis d-ponny, som var några cm större än min. Min reaktion när jag satt upp: "Hjälp vad LITEN den är!!" :confused: :rofl: Den bar INTE upp i närheten av så bra som mina!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 218
Senast: Badger
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 743
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 496
· Visningar
42 256
Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
2 238
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp