Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och myser vid brasan och funderar på om jag ska våga ta paracetamol på en så pass tom mage som jag har just nu. Har haft en väldans huvudvärk sedan i går, vilket inte är så konstigt under omständigheterna, och vet inte riktigt hur jag ska få bukt med den. Men jag har lyckats få i mig 2dl yoghurt denna morgon, det borde väl vara tillräckligt som bas för en liten liten Alvedon?

Paracetamol är snällt för magen. Det är levern den inte är snäll mot. Så länge du inte dricker alkohol så går det bra. Det är NSAID som är elakt mot magen.

Krya på dig!
 
Jag sitter och myser vid brasan och funderar på om jag ska våga ta paracetamol på en så pass tom mage som jag har just nu. Har haft en väldans huvudvärk sedan i går, vilket inte är så konstigt under omständigheterna, och vet inte riktigt hur jag ska få bukt med den. Men jag har lyckats få i mig 2dl yoghurt denna morgon, det borde väl vara tillräckligt som bas för en liten liten Alvedon?

Lite vätskeersättning med salter kanske? Samarin om du har, det brukar jag ta när jag har vätskebristhuvudvärk (och dricka mer då).
 
Precis haft en mega-känning. Kände inte av den först men nånting sa åt mig att kolla så jag gjorde det. Blodsocker på 2,0 blev att sätta sig och snabbt trycka i sig mat. Fått upp det nu men nu kommer huvudvärken som ett brev på posten tillsammans med kallsvettningarna och skakningarna.

Var på VC och lämnade det sista blodet och tro på tusan inte jag fick 2 nya fakturor utskriva. Hen som satt i receptionen kunde inte hjälpa mig så nu blir det till att ta kort och mejla. Inte hens fel då hen inte satt där i vanliga fall men ändå.

Nu vill jag bara åka hem och sova.
 
Precis haft en mega-känning. Kände inte av den först men nånting sa åt mig att kolla så jag gjorde det. Blodsocker på 2,0 blev att sätta sig och snabbt trycka i sig mat. Fått upp det nu men nu kommer huvudvärken som ett brev på posten tillsammans med kallsvettningarna och skakningarna.

Var på VC och lämnade det sista blodet och tro på tusan inte jag fick 2 nya fakturor utskriva. Hen som satt i receptionen kunde inte hjälpa mig så nu blir det till att ta kort och mejla. Inte hens fel då hen inte satt där i vanliga fall men ändå.

Nu vill jag bara åka hem och sova.

Ta hand om dig själv och var jäkligt försiktig. Avskyr rekylen. Har du någon som kan kolla av dig?
 
Jaha, när man var på en tredje affär, insåg att allt jag ville ha och sprang i två affärer för fanns där, plus att de sålde sill i lösvikt så jag inte behöver äta till midsommar. Typiskt. Men nu är allt verkligen inhandlat förutom lussekatterna från Bröd&Salt, de var redan slut när jag var där. Ska hämta dem i morgon.

Unnade mig en sushi på vägen hem. Så nu ska jag chilla lite innan det blir dags för mandelmusslor.
 
IMG20211222134151.jpg

Börjat olja in brorsans present/julklapp som är i form av massiv skärbräda med Grateful Dead-art som jag gjort om lite och gjort "cnc-bar". Världens pilligaste resinfyllning så hoppas allt att han gillar det 😂
 
På väg hem från tandläkaren. Äntligen är min nya krona på framtanden på plats! Och den är såååå mycket snyggare än den gamla, helt värt att byta ut den. Plus blev flera tusenlappar billigare än vad jag räknat med 👏👏👏

Så nu tycker jag att jag lagt tillräckligt på mina tänder senaste åren med tandreglering inklusive en tandutdragning, fyra visdomständer har tagits ut, bettkorrigering, tre nya bettskenor inom loppet av 3 år, tandblekning, ny framtandskrona 💸 Det är tur att jag aldrig har hål och sällan tandsten i alla fall 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 052
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp