Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man vet aldrig, media kanske minskade den detaljen ;)

Själv fick jag smått panik när en man i min pappas ålder blev mördad med machete på en restaurang dit mina föräldrar skulle gå den kvällen. Som tur väl var hade de bestämt sig för att stanna hemma. Men att höra det på nyheterna var inte roligt..
Förstår din tankegång :(
 
Jag har haft molande värk i trakterna av bihålorna. Tog lite slemlösande för säkerhets skull.

Sen kom jag på det!Jag har rotfyllt en tand i överkäken. Självklart är det den som bråkar.
Puh, jag håller inte på att bli sjuk.

Var in till apoteket och glömde naturligtvis ta med de brev jag ska lägga i några brevlådor i byn. Så jag får starta bilen en gång till. Börjar jag bli senil tro?
 
Pappa ringer, jag hör att han snörvlar när han säger hej. Jag frågar hur läget är och han svarar ”Näe…” och det hugger till i magen. Har det hänt något? ”Det blev sämre” säger han och mitt huvud letar bland tusen saker, hans gamla svärfar? Hans hund som haft mystisk hosta? ”Min förkylning, den blev sämre. Vi kan inte ha uppesittarkväll i morgon”.

:meh:😅

Det här med att bli onödigt orolig verkar visst ligga i familjen.
 
EXTRA!!! En 40 årig kvinna har försvunnit under mystiska omständigheter. I sängen på sjukhuset fann man ett lungdränage och en lapp tack för god omvårdnad. Sjukhuset meddelar att de vet inte om det är frivilligt eller en kidnappning. ( Bli inte chockade om det står så snart i kvällstidningarna) 🤪
 
Nej! Jag är hel och hemma! :D Dock glad att jag tog tunnelbanan och inte bussen hem i förmiddags för annars hade jag nog passerat där just då. Men, ärligt talat så passerar jag nog där saker händer hela tiden i den här stan. Det blir väl bara inte en artikel om det om det inte är den exotiska klickgenererande gängkriminaliteten🤷‍♀️
Det förklarar varför polisen hade stängt av Hantverkargatan för all trafik tidigare idag när jag körde till jobbet.
 
Har städat alla hus inför jul och hunnit mata djuren, ska nu inmundiga ett eget mellanmål innan jag släpar ut en motvillig shiba i regnet. Det är världens tristaste väder ute. Kolsvart, kallt och drizzle liksom, inte ens ett riktigt oväder.
 
Sista och viktigaste julmaten är hemma :banana:
Maken var förbi vännerna på vägen hem och bärgade vår vildsvinsjulskinka (han fick själv ta ur den ur rimningen), revben från samma gris och vännens egengjorda hjort/vildsvins-prinskorvar :d Hjortarna är från deras eget hägn :love:

Jag har städat, slängt ihop en sillsallad att ha till julafton, granen och granpyntlådan är hittade i förrådet ute och står i hallen och blir rumsvarma tills imorgon då vi ska klä granen.
NU har jag fått julfeeling :up: :heart.

Edit; jag tror jag håller på att friskna till ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 049
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skal/regnjacka för vandring.
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tävling i julsnaps

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp