Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paracetamol är snällt för magen. Det är levern den inte är snäll mot. Så länge du inte dricker alkohol så går det bra. Det är NSAID som är elakt mot magen.

Krya på dig!
Det visste jag faktiskt inte! Men det kanske förklarar varför det mycket riktigt gick fint och huvudvärken är nu ett minne blott :)
Lite vätskeersättning med salter kanske? Samarin om du har, det brukar jag ta när jag har vätskebristhuvudvärk (och dricka mer då).
Jag har Resorb hemma men har svårt för de flesta smaker just nu (har fortfarande inte vågat drista mig längre än nyponsoppa, Cola och yoghurt) så jag vet inte om jag vågar. Har lyckats skärpa mig ordentligt på vattenfronten dock och får i mig en hel del, det var jag inte särskilt bra på igår!
 
Jag sitter (nåja, halvligger om vi nu ska vara petiga) nyvaken efter en "liten" tupplur som visst råkade bli 2,5 timmar lång :o Jag vilar mitt på dagen ganska frekvent även när jag inte är sjuk och sover sällan längre än 20-30 minuter, så jag struntade i att ställa klockan och antog att det skulle bli något sådant idag också. Det gick ju bra med den saken :angel: Nåja, det är knappast så att jag har någonting bättre för mig så jag väljer att se det som att kroppen fick en rejäl dos välbehövlig vila :)

Känner mig för övrigt mycket bättre och har knappt ens ont i magen längre, så det går på rätt håll! Nu ska jag bara återfå min aptit och sluta vara rädd för att äta också...
 
Var tog julkaoset vägen? Det liksom försvann.. igår gick jag hem en timme tidigare och idag 3 (!) timmar tidigare. Det fanns helt enkelt inget att göra för mig. Jättekonstigt, här har vi stressat runt som tättingar och så bara poff! Ingenting.
Det är rätt skönt, men ändå. Konstigt.
 
Mammor alltså. 34-årig gängkriminell man ihjälskjuten nåt kvarter bort.

Mamma: Nu skjuts det på Kungsholmen! Är du okej?

Antar att artikeln glömde skriva om den gravida kvinnan som strök med/hamnade i gisslandrama/slogs med gärningsmannen 💁‍♀️😅

Man vet aldrig, media kanske minskade den detaljen ;)

Själv fick jag smått panik när en man i min pappas ålder blev mördad med machete på en restaurang dit mina föräldrar skulle gå den kvällen. Som tur väl var hade de bestämt sig för att stanna hemma. Men att höra det på nyheterna var inte roligt..
 
Så... du är alltså inte skjuten, kidnappad eller har slagit någon på käften? :angel:

Nej! Jag är hel och hemma! :D Dock glad att jag tog tunnelbanan och inte bussen hem i förmiddags för annars hade jag nog passerat där just då. Men, ärligt talat så passerar jag nog där saker händer hela tiden i den här stan. Det blir väl bara inte en artikel om det om det inte är den exotiska klickgenererande gängkriminaliteten🤷‍♀️
 
Mammor alltså. 34-årig gängkriminell man ihjälskjuten nåt kvarter bort.

Mamma: Nu skjuts det på Kungsholmen! Är du okej?

Antar att artikeln glömde skriva om den gravida kvinnan som strök med/hamnade i gisslandrama/slogs med gärningsmannen 💁‍♀️😅
Mina föräldrar hör av sig om typ alla bilolyckor som händer i södra Sverige. För det skulle ju kunna vara så att jag befann mig just där..
Är gulligt och lite irriterande på samma gång. 😅
 
Jag har precis mellanlandat en stund i sängen, rätt slut. Väckarklockan ringde tio i sex i går morse och vid åtminstone tretiden i dag på morgonen hade jag fortfarande inte sovit en blund. Sen ringde klockan strax innan sex igen …

Vet inte om jag fått en timmes sammanhängande sömn ens. Ändå är jag nu inte sovtrött alls, bara allmänt urlakad med knoppen fortfarande på högvarv. Efter rätt intensivt jobbande; vid 14-tiden insåg jag att jag varken druckit eller ätit något, eller ens gått på toaletten sen jag åkte hemifrån i morse ... Hoppas på att kunna få några fler timmars sömn i natt! Inför sista arbetsdagen på åtminstone fem-sex dagar. 🙌

Men lite nedstämd dag på jobbet så här inför jul. Många har redan gått hem, men det kändes trist att behöva gå genom korridoren och önska god jul och säga hej då till de som var kvar, utan att veta när vi får möjlighet att ses igen. Det är inte som om världen går under, men som någon uttryckte det: ”Ett lite snöpligt slut på året”.
 
Beställde just ett pinsamt dyrt (och förhoppningsvis väldigt bra) liggunderlag för utesovande i vinter. Hoppas nu bara att minusgraderna håller i sig ett tag så det fortsätter att vara rent och torrt ute i markerna.
I jakt på minusgrader - åk norrut.
20211221_211108.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 049
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp