Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fin morgon idag! Isen har börjat lägga sig (-9,4 grader och vindstilla). Brasan reflekteras i fönstret genom vilket fotot är taget. Nu har jag bara 9,5 tentor att betygssätta, några fakturor att attestera, samt några kursrum att förbereda för vt22, sedan är det julledigt!

730694FC-1E34-4BF0-825D-390F6B5C671F.jpeg
 
Jag jobbar lite lungt (sista dagen) och vantar pa ett samtal fran VC som jag hoppas kommer nu pa formiddagen, som sager att mitt PCR test var negativt, sa att jag kan aka ner till pa stan och hoppas att den lokala bokaffaren har nagon trevlig bok om husbilar/husbilsemestrar, eftersom det ar forsent att bestalla nagot fran natet!
 
Din chef borde förstå att ett jobb inte kan bestå av en person. Någon annan måste kunna ha kompetens att sköta det så du kan ha semester.

Även om det kanske känns trevligt att jobbet är så beroende av en är det jäkligt illa skött av arbetsgivaren. :banghead:
Ja det kan man säga… Men nu har jag bytt chef efter krav, så jag tror det blir bättre när en annan introduceras också, iaf för en del av uppgifterna. Så ser framemot 2022!
 
Idag är sista dagen jag jobbar, sen ledig ända till 27:e :banana: Ikväll kommer en kompis som sover över och imorgon får jag skjuts till mamma med katter och packning. Mamma ojjade sig lite över att kompis är ovaccinerad(pga allergi) när jag nämnde det för henne men han bor ute i skogen, bara vart hemma senaste dagarna och har inga symtom så betvivlar starkt han har nån covid.

Nu dags gå ut till bussen i kylan :crazy: Här iaf packat ner tjocksockarna ifall det är kallt på jobbet :up:
 
-14 ute!

Katterna och vov har fått mat, jag har gjort upp eld i kaminen och har sovmorgon. Bestämde mig för att skippa morgonsimningarna den här veckan då jag känner antydan till en förkylning som ligger och lurar, vill inte bli sjuk nu när jag har fem arbetsdagar kvar och är julmatsansvarig för hela gänget som jobbar julhelgen.

I morgon bitti kommer de och förhoppningsvis lagar grannens trakor, grannen åker bort så vi ska ta en runda idag och gå igenom det praktiska och om allt går vägen är traktorn fixad innn jag åker och julhandlar till jobbet i morgon. Hoppas på lika fint månsken när jag kommer hem så kan jag sedan köra foder själv på kvällen till hästarna. :bump::bump::bump:
 
Det luktar starkt av torkad vom! Ena hunden fyllde år igår och fick ett paket med vom som hon öppnade i kökssoffan. Det verkar som att en bit vom har smitit och ligger någonstans där varken hund eller människa kan hitta den. Kan föreställa mig vad det kommer att lukta när vi är hemma igen efter jul om vi inte hittar vombiten innan vi åker. :d
 
Positiv överraskning hos tandhygienisten - jag behöver inte komma igen förrän om 6 månader för att kolla upp de början till hål som jag hade. Har annars inte varit där sedan någon gång 2019 (alltså innan pandemin drog igång), så jag hade förväntat mig något värre. Plus att jag verkligen tyckte att hon var trevlig och lätt att prata med :up: ! Hoppas att hon stannar kvar..... :)
 
Det luktar starkt av torkad vom! Ena hunden fyllde år igår och fick ett paket med vom som hon öppnade i kökssoffan. Det verkar som att en bit vom har smitit och ligger någonstans där varken hund eller människa kan hitta den. Kan föreställa mig vad det kommer att lukta när vi är hemma igen efter jul om vi inte hittar vombiten innan vi åker. :d
Var tvungen att googla vad vom är. Det skulle jag inte ha gjort. :nailbiting::D
 
Tillbaks från VC sönderstucken. Tyckte nästan lite synd om sköterskan. Tror hon led mer än jag. Förklarade flera gånger att jag är svårstucken.

Hon lyssnade på mig ända från start dock så en eloge till henne. :)

Måste tillbaks vid 13 för sista proverna.

Ska straxs tvinga ut de små hundarna för en kort kall promenad
 
Jag sitter och myser vid brasan och funderar på om jag ska våga ta paracetamol på en så pass tom mage som jag har just nu. Har haft en väldans huvudvärk sedan i går, vilket inte är så konstigt under omständigheterna, och vet inte riktigt hur jag ska få bukt med den. Men jag har lyckats få i mig 2dl yoghurt denna morgon, det borde väl vara tillräckligt som bas för en liten liten Alvedon?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 052
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp