Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken härlig och mysig kväll 😍. Först stallet med kusinen som hjälpte mig fixa boxen och sen fick hon njuta av min underbara guldhäst i den kalla vinterkvällen; 10 minusgrader så det gnistrade vackert 😍. Var himla skönt med en promenad (började en liten stund på ridbanan men fortsatte istället ut en kort sväng) och frisk luft för min del då jag varit inne hela dagen och julstökat 😊. På vägen hem blev det en snabb sväng in på närbutiken och köpte med bingolotter till uppesittarkvällen 😊. Vi tog in julgranen ikväll och hoppas inte den får för stor chock av temperaturskillnaden....
 
Fick en julklapp av en resenär 🤗 Jag som bantar 😅
 

Bifogade filer

  • 20211222_053532.jpg
    20211222_053532.jpg
    227,2 KB · Visningar: 8
Det blir - som det ser ut - en VIT jul här :up: !! SMHI justerar ju snömängderna dagligen, men i nuläget ser det ut som om det kommer att snöa en 4-5 cm om dagen de närmsta tre dagarna. I sådana fall blir det ju HELT perfekt.... Inte för mycket - inte för lite, alltså....LAGOM.... :D

Härligt! Själv åker jag till Grövelsjön i morgon och där smälte merparten bort när det var mildväder bara för några dagar sedan. Inte så mycket nysnö i sikte och nästan rekordlite snö. Får se hur mycket skidåkande det blir. men en hyfsat vit jul blir det nog ändå. Lite skillnad mot för två år sedan när det redan vid jul var lårhögt med snö på delar av kalfjället.
 
Varit uppe och matat och rastat hundarna. Och idag har vi lyxen att nu krypa ner i sängen och sova lite till. Bästa som finns! 😍

Sambo däremot åker strax till lagret för att hänta foder/tillskott. Sen köra 1 h och 40 min för att behandla 9-10 hästar och lämna pryttlarna. Sen hämta en frakt, sen lämna julklappar, sen åka 1 h 40 min för att lämna frakten. Sen äntligen 20 min hem. 😓

Tänkte julpynta huset och göra pepparkakor tills han ramlar in på kvällen. ❤️
 
Har precis beställt hem gud vet hur många färgflaskor inför färgbyte på håret, det kommer att bli så spännande! :D

När du säger det så slår det mig att jag drömde (måste ha varit natten till igår eller till idag) att jag hade färgat håret i en rad olika färger. Det var röda trekanter, gula ränder, schackrutor, blått och grönt. Håret var klippt i en rak page med rak lugg (tänk Pulp fiction) - och jag var sjukt nöjd!
 
Min chef frågade mig på sms om jag kunde svänga förbi en kollega med en julklapp (med jobbets bil). Den kollegan har varit föräldraledig sen jag började, så jag frågade chefen om vilken adress hon har. Fick tillbaka:
"Vet ej, googla eller fråga x".
:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 056
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
368
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp