Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad ffffffff... Ställde mig vid en hållplats så slapp jag frysa då jag var tidig och bussen vänder inom två hållplatser. Men så var bussen fem minuter försenad och jag kollade på Internet, nästa buss sa den var åt det andra hållet så jag tänkte att den hade redan gått och gick till den andra hållplatsen istället. Och bara någon minut senare så kom den, den försenade bussen :banghead:
Så nu står jag och fryser ändå :rolleyes:
 
Jag sitter och redigerar fågelbilder så här kommer en pippi till @Scata :D

thebrightlightinthedarkness2cs-01.jpeg
 
Och nu är jag i mål med vecka 1 av 5 😅 Trött sliten och hjärnan är kokt men vad skönt de är!

Imorgon ska jag bara hundvakt från eftermiddagen till dagen efter plus ha hästarna. Ska passa på att klippa Trulis tänkte jag när jag ändå ska sova där. Vovve kan tyvärr inte vara hos oss då hon jagar katter 😏 Ingen bra kombo med tre katter. Hon håller numera avstånd till sina sambos de två katterna som bor där men mest för att de håller till i källaren och hon på ovanvåningen.
 
Skjutsat grannen till banken och hjälpt honom fixa med eget mailkonto, lägga in lite räkningar på betalning och ett eget bank-ID, i morgon ska vi fortsätta med att lägga upp lite autogiron.
När jag flyttade ut hit så sköttes allt kontant och räkningarna skrevs för hand, tills nu. De skulle aldrig skaffa några betalkort.

Så blev katten påkörd och Ultuna tar inte kort, jag fick för ca 10 år sedan lösa ut den för 35' då det inte fanns försäkring och det var hans mammas högst älskade katt så hon betalade mig sedan genom en banköverföring. Efter det skaffade hon kort och sedan sonen. Nu är hon död sedan några år.

Så krånglade mobilen och jag hjälpte honom skaffa en smartphone. Nu kom fakturan och en faktureringsavgift på 49 kr. Jag sa att om vi åker till banken och fixar med mobilt bank-ID så kan vi även ordna med autogiro så slipper han betala faktureringsavgifterna och skriva räkningarna för hand, i morgon ska vi gå igenom och försöka lägga allt på autogiro som går.

Sense morale, det går faktiskt att lära gamla rospiggar att sitta. :up::laugh:
 
Jag skakar, skrattar och gråter. A och jag har vunnit Ridskolanpoddens stipendium och får en ridtermin för A betald!! :eek: :cry: :love: Vi får heldagsbiljetter till SIHS på lördagen och stipendiet delas ut där!

Grattis! :up: Men vad AR SIHS?

Min kollega, som är HLR-utbildare berättade att förra veckan var det en som fick hjärtstopp mitt under HLR-utbildningen. Haha alltså, förlåt, det är inte roligt.. men vad är oddsen? Om det är någonstans jag skulle välja att få hjärtstopp så är det i varje fall just där. Allt har för övrigt gått väldigt bra med personen som kom på benen förvånansvärt snabbt och mår nu bra.

Och vad AR HLR?
 
Visa bifogad fil 79391Alltså hämtade även mitt nya körkort. Fotot jag tog direkt efter att jag blev utskriven från sjukan. Ser faktiskt inte ut som Onkel Fester som jag gjorde på den där stora skärmen (tryckte ok på kortet pga chock).
MEN jag ser ut som en kvinnlig seriemördare i en psykologisk brittisk thriller. Eller hur @cambodia ?? Du känns som en person som skulle kunna avgöra detta. Tänker att jag kommer bli castad till nästa omgång av Scott och Bailey?
(Min granne tycker att jag ser ut som en ”små-kåt nekrofil”).

Helt fantastisk!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 067
· Visningar
29 923
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 572
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 321
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp