Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är nog första morgonpromenaden med ponny som jag nästan njöt av.... Inte alltför kallt (runt nollan), vindstilla och SÅ många stjärnor.... :love:

Sedan kom jag in och fixade färdigt (pyntade) kakorna som jag ska ha med till jobbet. Saffranskladdkakan blev riktigt snygg med spritsad frosting (färskost, grädde, florsocker och passerade hallon) och hallon ovanpå. Ska bli spännande att smaka den :up: !
 
Sa himla kul. Det ligger bara 20-30 minuter harifran. Det ar bast vi aker innan alla gula lov har fallit!
Det är lärk (larch) planterat bland gran, dvs det enda barrträd som fäller sina barr. Åk det på våren också, länken har fantastiskt vackra kottar som är hallonröda pärlband på grenarna när de knoppas :love:
Lärk2-1024x576.jpg
 
Sitter och njuter av att jag precis i detta ögonblicket mår ganska bra. Ångesten är nästan obefintlig, känner mig ganska pigg och positivt inställd till tillvaron. Har fått stränga order från min psykolog att försöka stanna upp, bara vara och njuta när den där lättnadskänslan dyker upp och det är faktiskt ganska skönt. Det är inte så ofta den gör det, någon enstaka gång om dagen bara, ibland inte ens det.
 
Sitter och njuter av att jag precis i detta ögonblicket mår ganska bra. Ångesten är nästan obefintlig, känner mig ganska pigg och positivt inställd till tillvaron. Har fått stränga order från min psykolog att försöka stanna upp, bara vara och njuta när den där lättnadskänslan dyker upp och det är faktiskt ganska skönt. Det är inte så ofta den gör det, någon enstaka gång om dagen bara, ibland inte ens det.

Så härligt att höra, hoppas det håller i sig så länge som möjligt! <3 Jag har haft tre bra dagar på raken och det är så skönt att jag vill gråta bara därför istället. Aldrig var det lagom. 😅
 
Så härligt att höra, hoppas det håller i sig så länge som möjligt! :heart Jag har haft tre bra dagar på raken och det är så skönt att jag vill gråta bara därför istället. Aldrig var det lagom. 😅
Gud så skönt. Jag längtar tills jag också kan ha hela dagar som känns såhär men det är en bra bit tills dess tror jag. Försöker tvinga hjärnan att hålla sig kvar i denna sinnesstämningen så länge som möjligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
29 778
Senast: MJLee
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 572
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 321
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp