Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, är helt varm i hjärtat! Vi har en hästägare till en av våra ambassadörer som är så fin. Hon köpte i somras en räddningshäst från annat land. Det såg fruktansvärd ut på ett undernärt sätt som inte sker i Sverige. Den fick stallas upp hos vettigt stall i det landet och fodras upp och veterinärbehandlas först för att bli stabil nog för resan hit. Vi går in och sponsrar delar av foder/tillskott. Och lillhästen mår nu bra. Och är så älskad och ompysslad!:love:
Nu hörde ägarinnan av sig och har skaffat en till, lika vanvårdad och nedsatt som ska få göra samma resa. Så himla fint gjort! Det är ju inte helt gratis eller obökigt att genomföra ngt sånt. :heart
Att lyckas rädda ett liv och ge den hästen en chans är fint. Men två..! :heart :heart
 
7000:-/månaden för en lägenhet med såhär sönderfnasat kök :crazy: Men någonstans måste man ju bo.
 

Bifogade filer

  • 2E998879-9E25-4C4F-AF63-DEE5042519D5.png
    2E998879-9E25-4C4F-AF63-DEE5042519D5.png
    298,3 KB · Visningar: 133
Sambon kom hem med nackspärr. Hans bil har börjat kärva med at öppna bakluckan. Den stannar för tidigt. Han drog i skallen där så det knakade i nacken. Då blev den så stel att han dunkade i huvudet när han satte sig i bilen också. Han hade övervägt slita loss ratten och be bonden "harva ner skithögen i leråkern". Han hade längtande tittat efter en gammal Volvo utan massa teknik. 😅
Jag funderar också starkt på en hederlig 240 med jämna mellanrum :cautious:
Speciellt när jag inte kunde öppna bagageluckan men bilen vill inte låsa sig för den påstod att bagageluckan var öppen O_o
 
Ligger i sängen och surfar, lille Skrutt tycker jag behöver aktiveras så han slänger en boll på mig för att jag ska kasta åt honom. Lägger han den för långt bort når jag inte så då slänger han den närmare eller på mig. :laugh:

Han är ruskigt snabb, oftast hugger han den i luften med ena eller bägge tassarna. :)
 
Jag är lite irriterad över att jag är så cynisk, men jag tror att telefonen är antingen använd eller en retur. Jag kunde packa upp telefonen och ”plombera” den på exakt samma sätt som när den kom. Vad jag minns från min förra iPhone då var den betydligt mer omsorgsfullt packad.
 

Bifogade filer

  • 55342942-A29A-49F4-99FF-8DF5180F8A58.jpeg
    55342942-A29A-49F4-99FF-8DF5180F8A58.jpeg
    241,1 KB · Visningar: 122
Dricker vin och eldar. Har ätit resterna av moussakan från igår, den blev helt fantastisk om jag får säga det själv. Ett glas Chateau Musar i glaset till gifte sig bra.
Ska nu sätta mig i biblioteket och glo på ngn engelsk serie.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
33 185
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp