Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var nog jag. Jag får ingen mental påverkan av den, dock kvarstår speedad ekorre-effekten :laugh:

Den absolut basta beskrivningen av att vara pa kortison. :p
Just nu kan jag inte ta Humira for mage OCH Rheumatoid Arthritis ... da det krashar med en annan medicin jag behover just nu. Min RA lakare skrev dock ut en storre dos prednisone ... Tack och Lov! da jag var super allergisk mot den forsta medicinen jag fick ... och holl pa att klia ihjal mig. Min ID lakare tyckte jag skulle ta en benadryl (vanligaste antihistamin har) ... MEN da svallde jag upp i hela ansiktet, munnen, lappar .... tunga :cautious: riktigt laskigt faktiskt.

SA nu ar jag pa prednisone ... jag har (med en email som forklarade vad jag gjorde och varfor, men inte en enda fraga vad min lakare tyckte) bade minskat och okat dosen. Just nu skulle jag helst minska, men om jag gor det kommer mina leder att fa fnatt ... sa ... jag tanker nu sta ut resten av November innan jag tanker minska (eller sluta) med prednisone igen.
 
Inga vinterdäck så åker kollektivt. Rätt okej ändå 😊

44BF0B38-D78D-41B9-AA3B-6383ECD25AC6.jpeg
 
Ska snart åka mot sjukhuset med vår dotter. Det gör ont i mig redan nu att veta att hon kommer skrika hela provtagningen igenom. Förhoppningsvis så går det fortare idag än vad det tidigare gjort för de brukar få sticka minst 3 gånger innan de får tillräckligt med blod.
 
Dottern har cyklat till skolan och jag har ätit frukost :) Som vanligt på tisdagar ska jag fixa stallet själv. Unga fröken har nämligen friidrottsträning efter skolan.
Ska tömköra en ponny och sen fixa det vanliga. Bör inte ta mer än ett par timmar :)
Väl hemma ska jag duscha och äta lunch innan jag kör till Malmö. Ska vara på en rättegång vid 15.00 och tänkte innan dess kolla efter födelsedagspresent till mamma och fars dag-present till pappa :)
 
Jag som igår tänkte vara ute o pyssla innan snön fastnade inne och höll på med växterna där hela dagen.

Idag snöar det för fullt. Får göra ett nytt försök en annan dag. 😅 Eller om det lugnar ner sig lite senare.

Frågan är vad jag ska hitta på idag då. 🤔
 
Ringde och kollade min beställning av vinterdäck för när jag kollade leveransen så ska jag få hem 4 kollin a 28 kg st, totalt 112 kg! Blev orolig att de skickade 4x4 däck, men nä, det stämmer att det är 4 däck som jag beställt och som de skickar. Ska bli intressant att se, skickar de varje däck på en egen pall? :confused:
 
Ringde och kollade min beställning av vinterdäck för när jag kollade leveransen så ska jag få hem 4 kollin a 28 kg st, totalt 112 kg! Blev orolig att de skickade 4x4 däck, men nä, det stämmer att det är 4 däck som jag beställt och som de skickar. Ska bli intressant att se, skickar de varje däck på en egen pall? :confused:
Nä, de skickas lösa med en etikett per däck, därav fyra kollin.
 
Ringde och kollade min beställning av vinterdäck för när jag kollade leveransen så ska jag få hem 4 kollin a 28 kg st, totalt 112 kg! Blev orolig att de skickade 4x4 däck, men nä, det stämmer att det är 4 däck som jag beställt och som de skickar. Ska bli intressant att se, skickar de varje däck på en egen pall? :confused:
Jag fick 4 olika paket, inget på pall. Jag fick dock tre däck till ett utlämningsställe och det sista till en helt annan plats :laugh:
 
Hemma från läkare. Brr. Glömde att ta med paraply (regnade inte när jag gick hemifrån) och på vägen hem öste det ner en del. Regn och vind är verkligen kallare än snö. Tänkte inte heller och tog den tunnare höstkappan. Det hade varit på plats med vinterjacka idag.

Nåja tinar långsamt upp med katt bredvid mig som inte ens orkade titta upp när jag kom hem. Sur över att hennes värmedyna inte funkar när jag är borta - stänger alltid av grenuttaget till den när jag går.

Nu ska jag ta tag i att montera ihop moderkortet till reservdator två när jag tinat. Sedan blir det spaghetti med köttfärssås är det tänkt, som får puttra länge på spisen så den är klar till middag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp