Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste precis en kulturkrönika på DN, och fattade...ingenting. Krönikan heter Kan digitala kläder göra modebranschen klimatvänlig?

Och det enda jag kan tänka på är Kejsarens Nya Kläder, och då tyckte jag inte alls att det verkade som en speciellt bra idé..... :nailbiting::D

(Någon som faktiskt vet vad "digitala kläder" är får gärna förklara fenomenet för mig..... :D)
 
messages_0 (1).jpeg

Fick hem lite konserver och annat
 
@Unafraid @Acto Tack för lugnande ord! Vi pratade med hantverkaren idag och han verkade jättelugn, övertygad om att det var termostaten eller någon koppling eller dylikt. Lät på honom som att säljarna kanske återanvänt den gamla termostaten som satt i det gamla badrummet (som var relativt nytt det också). Hantverkaren kommer och kikar imorgon.

Tack för påminnelse om kvitton och dylikt. Vi har påmint säljarna om att skicka dem, men är nog på plats med en påminnelse igen. Är det arbetet man ska ha kvitto på, de olika delarna etc eller vad ska vi se till finns?
Helst skulle jag vilja ha samtliga kvitton gällande badrumsrenoveringen. Min känsla är dock att kvittona för arbetet (samt möjligen för "elektriskadelar") är viktigast. Sen är det såklart bra att få kvitto på tex. kommoden/handfat etc. men iom att sannolikheten att den går sönder på ett sätt som täcks av garantin är rätt låg (tänker jag) så känns det inte lika viktigt.

Jag hade inget kvitto på min termostat då det var förra ägaren som renoverade badrummet och jag tänkte inte på att be om det. Av den anledningen fick jag själv betala elektrikern för att byta termostaten. Den kostnaden var dock mkt låg, bara 800 kr. Företaget hade dock mkt bra kundservice och skickade ny termostat grattis.
 
Jag läste precis en kulturkrönika på DN, och fattade...ingenting. Krönikan heter Kan digitala kläder göra modebranschen klimatvänlig?

Och det enda jag kan tänka på är Kejsarens Nya Kläder, och då tyckte jag inte alls att det verkade som en speciellt bra idé..... :nailbiting::D

(Någon som faktiskt vet vad "digitala kläder" är får gärna förklara fenomenet för mig..... :D)
Och jag tänkte på Tillbaka till framtiden II :D
Där ärmarna blir lagom långa och skorna knyter sig själva :p
 
Äntligen kyligare väder och härlig luft 😍. Nöjde mig med en aktiv vilodag/avsutten motion med pållan; tömkörningssväng ute i skritt längs med vägen en halvtimme I mörkret och nollgradigt och så blev änna lite rosig om kinderna; var verkligen jätteskön och välbehövlig motion 😍.Nu ska jag kliva upp ur badbaljan och landa i sängen i stället 🥰.
 
Varit och hämtat ut min nya dator och nu insett alltför sent att vare sig gamla skärmen eller ritbordet har rätt sorts kontakter... så, jag kan inte ens använda burken förrän jag har köpt ny skärm. :banghead: Tur i oturen att jag redan sett ut en jag vill ha, men drygt i vilket fall som helst.
Solklart depressionstecken också att jag tycker det känns mer motigt än roligt att byta dator, fast det är ett flashigt gaming-bygge och allt. :(
 
På väg upp. Hoppas att det inte är så snöigt ute eftersom jag inte fick vinterdäck. Plan B är att köra fint in till byn och sen åka kollektivt, hinner precis om jag lyckas lämna i tid. Så dags att gå upp 🙃
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp