Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och smälter middagen och väntar på att det ska bli dags att kravla mig bort till vinbaren för ett glas måndagsvin med en mycket god vän. "Kravla" är hel rätt ord med tanke på hur mycket träningsvärk jag har i benen, samt det faktum att jag har ca 35 meter dit. Rödvin hjälper mot träningsvärk, eller hur? :idea:
 
Jag ligger med en avslappnad katt i knäet (han doftar typ parfymerad hudlotion :cautious: …). Han verkar, precis som en annan, vara rätt slut efter dagen som han via ett akutbesök fått tillbringa på klinik. Vilket slutade med att jag kom hem nästan 3800 kr fattigare och med en ask receptfri omeprazol i handen. 🙃 Men blir förstås galet lättad om lite magmedicin är vad som krävs för att han ska bli pigg igen. Så här långt har alla prover och röntgen (med ett bifynd förvisso, men som han troligtvis är symtomfri för) sett bra ut i alla fall. Nu kan jag bara hoppas och hålla tummarna hårt.
 
Alltså min far..
Han opererade ju handen i tors och fick oplanerat sövas och ligga kvar t.o.m. fre.
Idag skulle han operera ögat och byta lins. Så han knallar in på kliniken och de där reagerar på arm i gips. Men pappa berättade att han ringt och frågat och de sagt att han får komma trots sövning och op. De kontrar med att det finns ingenstans på op-bordet man kan fästa armen i högläge. Och så måste han ha den några dagar till.
Pappa: ”Inga problem! Jag håller upp den under operationen. Jag har övat i tre dagar!”
🙄😅
Ja, sagt och gjort!
Gubben låg och höll upp armen. Kirurgen sa att det var nog första och sista gången de var med om det. 😂
Sambon mumlade om att ”det finns ju inga tvivel varifrån din istadighet kommer!”. :laugh:
Så nu är pappa som en enögd och enarmad pirat som sett för djupt i rom-tunnan. 🏴‍☠️ 🥃
IOM att han bytt lins på båda ögonen inom kort så är det lite snurrigt för hjärnan nu innan båda ögon funkar och hjärnan vant sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 708
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 689
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 803
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp