Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Av någon underlig anledning är det alltid svårare ta sig upp när man ska jobba än när man är ledig, trots det är samma tid :cautious: är uppe iaf, äter saltiner och dricker varm saft. Om en kvart blir det att knata till bussen, ska köpa mer halstabletter innan jobbet så behöver gå lite tidigare. Hostan hänger kvar när jag rör/anstränger mig så lika bra ladda upp.
 
På jobb och vid liv.

Det är mitt mantra för dagen.

Vill bara gå hem orkar inte precis tjafsat med ekonomi som är riktigt jäkla fyrkantig. Hen är verkligen rätt person på rätt plats men idag orkade jag inte så nu måste jag göra en massa annat jobb. *suck*

Trött ända in i själen
 
Nu har jag äntligen fått besked från veterinären om marsvinet Wilmers biopsier. Tyvärr är vi inte sådär väldigt mycket klokare. Det finns mest en massa saker som det inte är.

Wilmer har förtjockad hud, oklart varför, och ska nu så snart biopsisåren läkt, bada två gånger i veckan med specialschampo. Det är en evig tur att han hanterar bad och fön efteråt med upphöjt lugn, bara han får något gott att äta.
 
På jobb och vid liv.

Det är mitt mantra för dagen.

Vill bara gå hem orkar inte precis tjafsat med ekonomi som är riktigt jäkla fyrkantig. Hen är verkligen rätt person på rätt plats men idag orkade jag inte så nu måste jag göra en massa annat jobb. *suck*

Trött ända in i själen
Vissa dagar får det helt enkelt räcka så. ”Jag är i alla fall på jobbet” brukar jag tänka då, allt annat är bonus :p
 
Jag har varit lite för upptagen för att i tid köpa biljetter till onsdagens match mot AIK. Tanken var att jag skulle gå med en kollega men nu finns det bara spridda platser kvar :mad: (Dessutom till det facila priset av strax under och strax över 600 kronor.)
Inte funkar det längre att köpa biljetterna via Ticketmaster, där jag har flera tusen kronor i presentkort. Typiskt skitdåligt alltså :mad:
 
Jag har fått musarm! Jag har fått ett ärendehanteringssystem kopplat till en funktionsmejl på jobbet och för snabbfunktionen där man avslutar ett ärende direkt eftersom inget svar krävs så behövs det hela sju klick för att få bort mejlet från ärendelistan. Sju klick! :mad: Redan tre klick hade varit ett arbetsmiljöproblem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 689
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 805
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp