Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis förlorat mot sambon i schack för 8:e gången i rad så är sjukt sur. Har även förlorat i pingis, shuffle board och tennis denna vecka. Så är SJUKT sur och känner mig allmänt underlägsen i livet överlag mot denna satans skitperson.
 
Har precis förlorat mot sambon i schack för 8:e gången i rad så är sjukt sur. Har även förlorat i pingis, shuffle board och tennis denna vecka. Så är SJUKT sur och känner mig allmänt underlägsen i livet överlag mot denna satans skitperson.

Men du är ju så jäkla awesome på andra sätt :love:

Plus att det är ingen tävling i ett förhållande... vi är bra på olika saker. Jag är glad när särbon lyckas med något och han är glad när jag gör det.

Sedan kan jag väl medge att jag inte riktigt är en hardcore tävlingsmänniska även om det är givetvis är trevligt att vinna. Jag är ok med att inte vara bäst :)
 
Sitter på jobbet, fortfarande problem med ventilation och kyl men vi har löst det med ett antal fläktar och uppställda dörrar så vi får förhoppningsvis in lite nattkyla. Vi har sålt oss, nu får vi massor med glass att kyla ner oss med, finns flera paket i frysen av både pinnglass och strutar. :d
 
Gått och lagt mig men är inte alls trött :meh: Och boken jag läser ligger nån annanstans, vet inte var och känner inte för att leta. Har alltså bara telefonen att roa mig med tills jag blir trött (och kan inte lyssna på podd för hörlurarna ligger också nån annanstans, antagligen vid boken, och hundarna blir uppvarvade om jag lyssnar "högt") :down:
 
Jo, och ändå - jag rasade i min förtvivlan över 36 grader för två år sedan, men häromdagen kollade jag DNs sammanställning över temperaturer runt om i världen och noterade att Bagdad pendlade mellan 48 och 50 grader. 50 jävla grader! :arghh: Jag tror jag hade blivit galen på riktigt. Nej, ge mig en svensk kylig, regnig sommar bara och jag är jättenöjd!

Instämmer helt! 50 låter galet vidrigt! :yuck:
Vi är och semestrar på kusten, är helt nöjd med att dagen på stranden tillbringades i regnkläder medan dottern nöjt plaskade runt i vattenbrynet i gummistövlar :laugh:
 
Vill inte följa med till pappas tjejs släkt imorgon och träffa henne och bebisen. Nu är pappas tjej arg på mig och tycker att jag är dum som inte vill träffa henne och låter bebisen bli lidande pga det. Well, bebisen lär inte minnas att jag inte träffade hen på fyra veckor om några år... så det handlar nog mer om henne.

Hon frågade pappa om han inte kunde tvingat med mig, med motiveringen att jag fortfarande är ett barn (hörde deras telefonsamtal...). Pappa sa att det inte riktigt går att tvinga en 17-åring att följa med på en gån grej. Och för att vara helt ärlig - jag har inte lust att träffa någon av dem som det ligger till just nu. Jag tycker att hon kan börja med att tänka över sitt eget beteende istället för att bara lägga allt på mig...

På fredag kommer hon och bebisen hem, men då går jag till mamma. Så förhoppningsvis hinner jag till mamma innan hon kommer. Annars lär hon aldrig låta mig gå... :down: :cautious:

Edit: stavfel 😅
 
Senast ändrad:
Ibland blir jag så otroligt trött på mig själv. Eller det blir jag ju ofta, men om en specifik grej nu. Om jag får en tanke så fastnar den såå lätt och spinner iväg :banghead:
Som nu har jag fått för mig att jag kommer bli tillsagd på tävling att jag inte kan rida och det är inte snällt mot min häst. Typ att överdomaren ska ge mig startförbud pga dåligt beteende mot hästen. Eller att jag är för stor för henne och inte får hoppa. Eller att min tränare ska säga det, typ "eftersom du rider så dåligt och är så stor så tycker jag du ska nöja dig med att hoppa 70 cm"
Men sannolikheten att det ska hända borde ju EGENTLIGEN vara rätt liten eftersom ingen sa nåt när jag red ponny (visserligen kraftig men också 20-25 cm lägre än hästen och jag var tjockare och ännu sämre på att rida då) och min tränare borde inte höja upp hindren över 70 cm om hon tyckte så. Men ändå får såna tankar fäste och övertygar mig att joodå det kan absolut hända! :banghead::banghead::banghead:
 
Vad tror ni om detta? Handen har börjat dunka en aning. Och ömt och lite svullet runt om sårskorpan.

5F8A4A48-2A7A-4793-8CF3-04A24E16EC54.webp
 
Men du är ju så jäkla awesome på andra sätt :love:

Plus att det är ingen tävling i ett förhållande... vi är bra på olika saker. Jag är glad när särbon lyckas med något och han är glad när jag gör det.

Sedan kan jag väl medge att jag inte riktigt är en hardcore tävlingsmänniska även om det är givetvis är trevligt att vinna. Jag är ok med att inte vara bäst :)

Det hade ju varit trevligt om vi hade varit bra på olika saker, men jag tror helt enkelt att han är bättre på i princip allt 🤷‍♀️ Och jag vet att livet inte är en tävling, men det är svårt att inte bli påverkad när man visar sig vara helt värdelös i jämförelse på precis alla aktuella områden just nu😂 Både i och utanför tävlingssammanhang. I morse fick vi riva ut och börja om min värdelösa badrumsrenovering medan sambons lister och takrosetter sitter perfekt 😑 Det påminner mig om att växa upp med min super-storebror som alltid skulle tävla mot mig i diverse sporter och vinna, och där stod man som ett fån i fotbollsmålet och släppte in boll efter boll från morgon till kväll. Som sedan blev till att sitta på läktaren och stå längst bak i familjeklungan när vi skålar för hans hattrick eller nya jobb eller vafan det än nu va. Och nu.. NU har jag skaffat mig en likadan satans super-sambo som bara briljerar i livet medan man själv knappt kan knyta skorna, så lilla barnet i mig vaknar till liv igen och vill göra punka på hans skitfotboll.

Nej, ta mig med en nypa salt. Men nu är vi uppe i 10 rundor förlorad schack och några glas vin så jag tänker tjura satan resten av kvällen😂
 
Funderar på om jag vågar titta på Axios Donald Trump intervju. :cautious:

Gör det, den är värd att se bara för att inse hur lågt vår sk civilisation har nått. Följ sedan upp med Bolsonaro och några av våra trevliga EU länder som blir mer och mer diktatoriska och skiter fullständigt i alla mänskliga rättigheter och demokrati. Gå sedan och lägg dig och dra täcket över huvudet, gosa katt, och bestäm dig för utträde ur Homo Sapiens.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 400
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 152
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp