Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag lite oplanerat rida en fjording från en hage till en annan. En pigg ganska stor (för rasen) hingst. Barbacka med något bettlöst jag inte vet namnet på, första gången jag såg hästen.

Först kom jag inte upp, han var som ett runt bord över ryggen. Höjden var inga problem, men bredden gjorde att jag inte kom upp :rofl:. Flyttade honom till brevid en sten och kom upp då. Vi skrittade bara men han verkade vara ganska pigg (inte som min travare, men ändå) och samarbetsvillig. Rolig häst men lite läskigt sätt att rida en ny häst första gången :)
 
Fattar inte att det bara är två veckor kvar tills skolan drar igång igen?! Har ju gått nästan hela sommarlovet och suckat eftersom jag bara vill bli klar men nu kommer ångesten krypande ändå?:cautious:

Hur som haver så har jag nästan slut på pärltråd och exakt 0 kr att köpa mer för :arghh: Har börjat pärla spindlar med koppartråd istället, medans jag grunnar på vad den sista biten pärltråd ska få bli för något... :D
 
Idag fick jag lite oplanerat rida en fjording från en hage till en annan. En pigg ganska stor (för rasen) hingst. Barbacka med något bettlöst jag inte vet namnet på, första gången jag såg hästen.

Först kom jag inte upp, han var som ett runt bord över ryggen. Höjden var inga problem, men bredden gjorde att jag inte kom upp :rofl:. Flyttade honom till brevid en sten och kom upp då. Vi skrittade bara men han verkade vara ganska pigg (inte som min travare, men ändå) och samarbetsvillig. Rolig häst men lite läskigt sätt att rida en ny häst första gången :)

Det är det som är så roligt med dessa guldhästar; vad de kan variera i storlek :D. Det är väldigt nyttigt att rida andra/nya hästar ibland :).
 
Funderar i antagligen dåliga banor, men tänker att om jag bestämmer mig för en kortare period, veckan ut till exempel, så kanske jag kan köra nån typ av fasta för att liksom styra upp nåt som ligger inom min kontroll och ha nåt att fokusera på. Borde kunna må bättre av det. Samtidigt finns en risk att det blir sämre i längden också så vet ej :cautious: :banghead:
 
"min" bonde har råkat ut för att någon skurit sönder 40 st hösilagebalar. Som tur är upptäcktes det inom ett dygn och han har plastat om balarna. Så de borde klarat sig. I lokala grupper frågar vi om tips, har någon sett något?

Ett tips är, på fullaste allvar; "kanske är det militanta veganer?!"

:cautious: :laugh:
Jo, det lät ju som den rimligaste förklaringen, verkligen.
 
Funderar i antagligen dåliga banor, men tänker att om jag bestämmer mig för en kortare period, veckan ut till exempel, så kanske jag kan köra nån typ av fasta för att liksom styra upp nåt som ligger inom min kontroll och ha nåt att fokusera på. Borde kunna må bättre av det. Samtidigt finns en risk att det blir sämre i längden också så vet ej :cautious: :banghead:

Nä, det är inte bra. Ring vården och be om hjälp istället :heart
 
"min" bonde har råkat ut för att någon skurit sönder 40 st hösilagebalar. Som tur är upptäcktes det inom ett dygn och han har plastat om balarna. Så de borde klarat sig. I lokala grupper frågar vi om tips, har någon sett något?

Ett tips är, på fullaste allvar; "kanske är det militanta veganer?!"

:cautious: :laugh:
Jo, det lät ju som den rimligaste förklaringen, verkligen.
Fast jo, det kan det mycket väl vara, de har någon idé om att om bonden inte har tillräckligt med foder så kommer hen att släppa sina djur fria. Så det är möjligt, det har hänt på andra ställen. Om bonden går i konkurs så slutar hen utnyttja djuren. 🙄🤬
 
Fast jo, det kan det mycket väl vara, de har någon idé om att om bonden inte har tillräckligt med foder så kommer hen att släppa sina djur fria. Så det är möjligt, det har hänt på andra ställen. Om bonden går i konkurs så slutar hen utnyttja djuren. 🙄🤬

"Släppa djuren fria" :arghh: :banghead: Ja för djur som levt hela sina liv tama skulle ju må SÅ bra av att bli utsläppta och klara sig själva :banghead: Vissa är så jävla dumma så man blir helt matt
 
Fast jo, det kan det mycket väl vara, de har någon idé om att om bonden inte har tillräckligt med foder så kommer hen att släppa sina djur fria. Så det är möjligt, det har hänt på andra ställen. Om bonden går i konkurs så slutar hen utnyttja djuren. 🙄🤬
Bonden har inga djur, så det känns långsökt i det här fallet. Känns troligare att det är moppemaffian som roat sig med lite klassisk skadegörelse.
 
Bonden har inga djur, så det känns långsökt i det här fallet. Känns troligare att det är moppemaffian som roat sig med lite klassisk skadegörelse.
Så kan det absolut vara men att bonden i det här fallet inte har djur behöver inte betyda så mycket, det är mycket underligt folk bland de militanta veganerna, det räcker med att det är tänkt till att ge till de stackars utnyttjade djuren. :meh: Men moppemaffian brukar också ha lite brist på hjärnceller ibland så det kan säkert vara så också.
 
"Släppa djuren fria" :arghh: :banghead: Ja för djur som levt hela sina liv tama skulle ju må SÅ bra av att bli utsläppta och klara sig själva :banghead: Vissa är så jävla dumma så man blir helt matt
Japp, bäst var gänget som släppte ut ett gäng värphöns i skogen och deklarerade att de hade återgått till det vilda eftersom de inte längre kom och åt där de hade lagt ut mat. Om man nu räknar "blivit uppätna av räven" till att återgå till det vilda så visst...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 400
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 152
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp