Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunch på pasta och köttfärssås. Utetemperaturen har letat sig upp till hela 14 grader - woohoo..... :cautious:

Men, något bra är det ändå med vädret, för jag har skrivit ett antal sidor på boken idag. Mina huvudpersoner är på väg med hästspårvagn till "Mor på Höjden" i Hagaparken..... :D

Men tror att jag ska göra ett litet avbrott för att baka något. Blåbärsmuffins, kanske? Jag har ju hela frysen full av blåbär nu..... :)
 
Ösregn idag då blir dagens uppgift att åka på second hand och titta efter skrivbord. Hoppas att det bara är jag som tänker så... :cautious: :angel:
Tyvärr...jag måste nog göra dig besviken.... :( Igår gjorde jag ytterligare ett loppisbesök. Inte jättetrångt kanske, men lite äckligt när en gubbe går runt där inne och HOSTAR. Det var det första jag hörde när jag klev innanför dörren, och jag höll mig VÄLDIGT långt ifrån honom..... Jag tror att jag får ge upp loppisar överhuvudtaget fram till sisådär oktober..... :meh:
 
Lunch på pasta och köttfärssås. Utetemperaturen har letat sig upp till hela 14 grader - woohoo..... :cautious:

Men, något bra är det ändå med vädret, för jag har skrivit ett antal sidor på boken idag. Mina huvudpersoner är på väg med hästspårvagn till "Mor på Höjden" i Hagaparken..... :D

Men tror att jag ska göra ett litet avbrott för att baka något. Blåbärsmuffins, kanske? Jag har ju hela frysen full av blåbär nu..... :)
Blåbärsmuffins :d
 
Tyvärr...jag måste nog göra dig besviken.... :( Igår gjorde jag ytterligare ett loppisbesök. Inte jättetrångt kanske, men lite äckligt när en gubbe går runt där inne och HOSTAR. Det var det första jag hörde när jag klev innanför dörren, och jag höll mig VÄLDIGT långt ifrån honom..... Jag tror att jag får ge upp loppisar överhuvudtaget fram till sisådär oktober..... :meh:
Fy f*n, rent ut sagt. Att ens gå ut om man har hosta just nu O_o och om hostan är av andra, t.ex kroniska orsaker så kan man ju ha munskydd på tycker jag.

Men jag tar det som det blir, är det mycket folk så går jag inte in helt enkelt.
 
Jag fick upp reklam på Instagram för nån "äventyrsgruva" i Dalarna. Gick in och läste lite om det och fann bland annat följande:



Och alltså jag förstår ju att säkerheten är viktig men typ autism? :confused: Autism kan knappast påverkas av klättring/vandring, och jag har lite svårt att komma på vad nån med högfungerande autism behöver ta med sig och varför hen skulle behöva meddela personalen att hen har autism :confused:
Lite roligt att dövhet skulle påverkas av klättring/vandring, det är ju inte som att man blir mera döv av det :rofl::p
Men de kanske menar att man ska ha tolk med sig, annars så fungerar man ju precis som vanligt 🤷‍♀️
 
Funderar på vad jag ska göra. Vill egentligen gå en längre runda med hundarna, för det blåser och är soligt, men min rygg är av okänd anledning ilsk. Vill helst inte vara mitt ute i skogen (mer än hemma) om den slutar fungera, och möter vi en hund så kan hundarna dra lite och det känns inte så vettigt. Kanske ska läsa någon svenskauppgift, bara tråkigt att inte vara ute. Men förhoppningsvis kan jag rida lille fläcken i ialla fall skritt, för han har trevliga gångarter.
 
Lite roligt att dövhet skulle påverkas av klättring/vandring, det är ju inte som att man blir mera döv av det :rofl::p
Men de kanske menar att man ska ha tolk med sig, annars så fungerar man ju precis som vanligt 🤷‍♀️
Kanske är att man svårare kan få instruktioner om man inte hör?
 
Woo! En städerska har just varit här på hyresvärdens bekostnad och dammsugit plus moppat golven :banana::D

Jag råkade somna innan hon skulle komma och skyndade mig för att öppna dörren när jag såg henne sitta utanför och vänta och upptäckte ca en minut in att jag hade dregel på kinden :o:o:rofl::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp