Väntar på att bullarna ska färdiggräddas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr...jag måste nog göra dig besviken.... Igår gjorde jag ytterligare ett loppisbesök. Inte jättetrångt kanske, men lite äckligt när en gubbe går runt där inne och HOSTAR. Det var det första jag hörde när jag klev innanför dörren, och jag höll mig VÄLDIGT långt ifrån honom..... Jag tror att jag får ge upp loppisar överhuvudtaget fram till sisådär oktober.....Ösregn idag då blir dagens uppgift att åka på second hand och titta efter skrivbord. Hoppas att det bara är jag som tänker så...
BlåbärsmuffinsLunch på pasta och köttfärssås. Utetemperaturen har letat sig upp till hela 14 grader - woohoo.....
Men, något bra är det ändå med vädret, för jag har skrivit ett antal sidor på boken idag. Mina huvudpersoner är på väg med hästspårvagn till "Mor på Höjden" i Hagaparken.....
Men tror att jag ska göra ett litet avbrott för att baka något. Blåbärsmuffins, kanske? Jag har ju hela frysen full av blåbär nu.....
Fy f*n, rent ut sagt. Att ens gå ut om man har hosta just nu och om hostan är av andra, t.ex kroniska orsaker så kan man ju ha munskydd på tycker jag.Tyvärr...jag måste nog göra dig besviken.... Igår gjorde jag ytterligare ett loppisbesök. Inte jättetrångt kanske, men lite äckligt när en gubbe går runt där inne och HOSTAR. Det var det första jag hörde när jag klev innanför dörren, och jag höll mig VÄLDIGT långt ifrån honom..... Jag tror att jag får ge upp loppisar överhuvudtaget fram till sisådär oktober.....
Inte jag heller. Jag kör inte ens till loppisar längre, för risken är stor att det är såpass mycket folk när jag kommer dit att jag inte känner att jag vill gå in. Den igår var en loppis på vägen hem från något annat.....Men jag tar det som det blir, är det mycket folk så går jag inte in helt enkelt.
Lite roligt att dövhet skulle påverkas av klättring/vandring, det är ju inte som att man blir mera döv av detJag fick upp reklam på Instagram för nån "äventyrsgruva" i Dalarna. Gick in och läste lite om det och fann bland annat följande:
Och alltså jag förstår ju att säkerheten är viktig men typ autism? Autism kan knappast påverkas av klättring/vandring, och jag har lite svårt att komma på vad nån med högfungerande autism behöver ta med sig och varför hen skulle behöva meddela personalen att hen har autism
Kanske är att man svårare kan få instruktioner om man inte hör?Lite roligt att dövhet skulle påverkas av klättring/vandring, det är ju inte som att man blir mera döv av det
Men de kanske menar att man ska ha tolk med sig, annars så fungerar man ju precis som vanligt
Dvs de vill att man ska ha tolk, som jag skrev.Kanske är att man svårare kan få instruktioner om man inte hör?