Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kollar på fotboll och har katten på magen :love:
Ska i halvtid passa på att skära upp Snickerskakorna :d

IMG_20200730_175738.webp
 
Bush Jr hade en massa bra policies och ideer han ville ha igenom (som en vag till gront kort for de illegala invandrare vi har). En del gick igenom, mycket gjorde det inte (som det alltid ar). Det mesta var inrikespolitiskt och formodligen inte nagot som direkt syntes ute i varlden, eller har, och ar politiskt interesserad sa man tar reda pa saker.

Nja, hans åsikter om kvinnors rätt till sin egen kropp, pro-choice, LGBTQ var mycket socialkonservativt och även om det inte syntes utifrån så är man det minsta politiskt intresserad så visste man om det. Bush var också den som nominerade Samuel Alito till SC. Som är en av de mest högerkonservativa domarna där. Man får bara hoppas att Ruth Bader Ginsburg klänger sig fast vid livet tills november.

Sedan hans ekonomiska politik (iofs klassiskt republikanskt) med den även då diskrediterade 'trickle down' teorin och skattesänkningar för höginkomsttagarna syntes kanske inte internationellt men gjorde livet sämre för många amerikaner. Han var en av de drivande bakom Irakkriget och var de beryktade WMD tog vägen är det ingen som vet än idag. Sadam Hussein var en vidrig diktator men invasionen av Irak har lett till ett kaotiskt och politiskt instabilt Mellanöstern. Vilket i sin tur lett till den flyktingkatastrof vi ser idag.

Men även om han var en relativt svag president (Cheney och Rove anyone?) så var han ändå en intelligent och normal person. Hans pappa var fö en mycket starkare och bättre president imo.
 
Aterigen,
Han hade ocksa en hel massa bra ideer, av vilka en del blev forverkligade, som inte direkt syns i ovriga lander da det mesta var inrikespolitiskt. Dessutom gjorde demokraternas val av president att de flesta inte sag sig ha en chance annat an att rosta pa Bush. Valet mellan en som ligger i mitten eller en som ligger langt ut pa vanster eller hogerkanten ar ganska latt.
 
Köpt nya skor till mig själv som belöning för all träning under juli, och lite tröst för att alla semesterplaner fått ställas in pga corona.

Art Alfama, så jäkla sköna, som ett par gympadojor semi-maskerade till pumps. Passar mina stora breda ankfötter alldeles perfekt, jag kunde till och med ha en 39:a bekvämt.

1596128850853.png
 
Är det normalt att nästan konstant be arbetstagare ligga ute med egna pengar för jobbet? Är det normalt att det tar nästan ett år för arbetstagaren att betala tillbaka pengarna?
Eller, är jag bara känslig och omöjlig? 🙈 Det här är ju mitt första jobb så har ingen aning om hur det faktiskt ser ut.
NEJ!
Det är inte OK någonstans.

Blanda aldrig någonsin din ekonomi med ditt jobbs.
 
Blev just ombedd att köpa packmaterial till en summa av 6732 kronor till jobbet, för egna pengar.
Jag sa genast nej, jag vill inte ligga ute med egna pengar för jobbets skull.

Efter mycket tjat sa jag att ok det kan jag om jag får tillbaka mer pengar än jag lägger ut och ett löfte om att få tillbaka pengarna inom en vecka. Då tyckte personen att jag var omöjlig. Jag tyckte att om personen nu tyckte att det inte var en big deal kan personen ligga ute med pengarna själv då? :angel:

Efter att ha fått tjatat mig till att få tillbaka 550kr i nästan ett år, har jag nu som regel att aldrig lägga ut egna pengar för jobbet.

Är det normalt att nästan konstant be arbetstagare ligga ute med egna pengar för jobbet? Är det normalt att det tar nästan ett år för arbetstagaren att betala tillbaka pengarna?
Eller, är jag bara känslig och omöjlig? 🙈 Det här är ju mitt första jobb så har ingen aning om hur det faktiskt ser ut.

Helt jäkla galet!
Nej, du ska inte ligga ute med pengar för jobbet!
 
Jag blev sparkad igår för första gången i mitt liv av en av mina unghästar så sitter och funderar på om jag ska åka och kolla det men jag avskyr att söka vård. Det tog rejält på ena sidan i ryggen och gör jätteont men det är lockande att bara ta några ipren och göra annat. 🙈

Sök vård, så att det dokumenteras. Det behöver ju verkligen inte vara något, om du har lite tur, men om det är det och du får problem av det längre fram så är det viktigt (för försäkringen, om inte annat! Det brukar vara ett villkor att en ska ha sökt vård från början..).
 
Aterigen,
Han hade ocksa en hel massa bra ideer, av vilka en del blev forverkligade, som inte direkt syns i ovriga lander da det mesta var inrikespolitiskt. Dessutom gjorde demokraternas val av president att de flesta inte sag sig ha en chance annat an att rosta pa Bush. Valet mellan en som ligger i mitten eller en som ligger langt ut pa vanster eller hogerkanten ar ganska latt.

Vilka inrikespolitiska idéer tänker du på specifikt?
 
Beställt tid till tandläkaren för att kolla läget på mina käkar :D Ville ju plastik-operera hela nedre käken och hakan men efter mycket efterforskning så verkar det som att en del av problemen kan bero på att käkarna sitter fel. Då är det ju rimligt att börja med att säkerställa om det är fallet tänker jag.

Herregud vad jag är glad att jag väntat med operationer för jag hade nog gjort helt sjukt många misstag om jag opererat mig som nykläckt 18-åring :nailbiting:
 
Sitter i min hästs box och väntar på att andra hästen ska äta färdigt. Min häst undrar varför jag sitter här om jag inte ska mata henne, så hon har gått igenom varje ficka noggrant med mulen. Nu när hon insåg att jag inte har något mer går hon runt och letar ätbart spån i boxen (troligtvis för att hon spillt kraftfoder) :up:
 

Bifogade filer

  • 15961383050802465547943512786813.webp
    15961383050802465547943512786813.webp
    172 KB · Visningar: 19
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
39 122
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp