Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev sparkad igår för första gången i mitt liv av en av mina unghästar så sitter och funderar på om jag ska åka och kolla det men jag avskyr att söka vård. Det tog rejält på ena sidan i ryggen och gör jätteont men det är lockande att bara ta några ipren och göra annat. 🙈

Kolla upp det. En vän blev sparkad av sin unghäst och det var värre än vad hon trodde.
 
Jag blev sparkad igår för första gången i mitt liv av en av mina unghästar så sitter och funderar på om jag ska åka och kolla det men jag avskyr att söka vård. Det tog rejält på ena sidan i ryggen och gör jätteont men det är lockande att bara ta några ipren och göra annat. 🙈
Jag säger sök vård. Ok det kanske är ingenting, men jag vet många som fått ryggskador med lång rehabtid eller som hängt kvar i princip hela livet. Du vill inte ha en ryggskada som hänger kvar hela livet. Ta hand om dig :heart
 
Telefonkö till fraktbolag som påstår att de bara scannat 1 pakt...

Jaha ni hämtade upp 2 kollin från min kollega på annan ort nu har jag bara blivit levererad kolli 2/2 så vart ärdet första? Ringde om det igår vid leverans och blev lovad att de skulle återkomma vilket inte hänt. Nu ska jag prata med person nummer 4 och se om de kommer fram till något resultat. Har nummer 4 i telefonkö men än så länge sutit i 113 min så det lär ju ta tid detta

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
 
Kolla upp det. En vän blev sparkad av sin unghäst och det var värre än vad hon trodde.
Jag säger sök vård. Ok det kanske är ingenting, men jag vet många som fått ryggskador med lång rehabtid eller som hängt kvar i princip hela livet. Du vill inte ha en ryggskada som hänger kvar hela livet. Ta hand om dig :heart

Jag vet ju att ni har rätt i att kolla upp det men jag ska baaara bli färdig med lite saker först.:angel:🙈
 
Rapport från kokohuset: Jag åker iväg med två limousiner runt lunchtid för att införskaffa packmaterial, då det inte är rimligt att jag ska gå sjuttioelva vändor till affären 4km bort för att handla alla grejer, och det inte fanns tillräckligt många skåpbilar tillgängliga att beställa.

Jösses, jag har aldrig åkt limousin i hela mitt liv, så blir första gången med massa bubbelplast, wellpapp och tejp? :rofl: Blir i alla fall en bra story... :D
 
Rapport från kokohuset: Jag åker iväg med två limousiner runt lunchtid för att införskaffa packmaterial, då det inte är rimligt att jag ska gå sjuttioelva vändor till affären 4km bort för att handla alla grejer, och det inte fanns tillräckligt många skåpbilar tillgängliga att beställa.

Jösses, jag har aldrig åkt limousin i hela mitt liv, så blir första gången med massa bubbelplast, wellpapp och tejp? :rofl: Blir i alla fall en bra story... :D

Vinka till populasen när du glider förbi :D :rofl:
 
Gurka i press och min pickle-blandning coolar ner i kylen. Redo att joina varandra om nån timme. Ursäkta min svengelska :laugh:

Ugnsbakade rotfrukter i ugnen, sambon håller koll. Jag ska ta kvälls-prommis med hunden snart innan rugby league börjar på tv om en halvtimme! Roast pork har vi fuskat och köpt färdig ;)
 
Jag har fixat stallet och nu ska jag ta en PW i Bokskogen. Regnet hänger i luften och droppar lite då och då men jag tänker att jag ska få skydd av träden :D
När jag är klar här ska jag handla mat, dammsuga, packa väskan till imorgon, göra en hårinpackning, duscha och tvätta håret, slappa i soffan och äta mat :)
 
Jag ska till stallet om ett tag, och självklart ska det regna hela eftermiddagen enligt väderprognosen :down:
Har lite ont i armen/knölen på armen efter gårdagens avramling så jag tänker mig att jag tar en lite lugnare ridtur idag bara, men det är ju inte kul om det regnar :cautious:
 
Surar för att jag glömde att köpa jord när jag var till stan. Men jag har åtminstone klarat av lite andra ärenden, dottern som har fyllt 18 följde jag med in på banken och fixade bankdosa åt henne och de uppgraderade hennes behörigheter. Bankkillen såg lite förvånad ut när hon började prata om sitt fondsparande, men hon har relativt bra koll även om det är vi som har skött det åt henne fram tills nu. Det känns skönt att hon har en bra grundplåt att stå på den dag hon behöver en lägenhet. Det gör att hon kan köpa sig en lägenhet om hon inte skulle få tag på en studentlägenhet.
 
Jag vet ju att ni har rätt i att kolla upp det men jag ska baaara bli färdig med lite saker först.:angel:🙈

Halvtråkigt svar här också, men kolla upp det. Det är en försäkringsfråga, om det är en skada som kanske läker ihop ok nu men som du får problem med senare (går upp/överansträngs whatever) så är det viktigt att det finns registrerat en läkarundersökning precis när det hände. Annars är det skitsvårt att koppla ihop skadorna.
 
Det mullrar så hela huset skakar. Men elen tycks stabil, det är ju bra så jag och barnet kan roa oss med slötittande på varsin padda. Sista dagarna innan förskolan öppnar och vardagen är tillbaka. Jag längtar lite. Inte minst med tanke på hur mycket jag har att skriva till religionspsykologin.
 
Äntligen tillbaka. Chaufförerna såg ut som stora frågetecken när jag förklarade att jag skulle in till Drottninggatan och handla... och ja, det är bara jag som ska åka, ja ni ska stå och vänta tills jag kommer tillbaka :D
Tack vare att jag hittade en härlig tjej på affären tog det inte så lång tid att shoppa, det som tog längst tid var att få in allt i bilarna då chaufförerna inte ville hjälpa till att bära :cautious:

Men nu har jag de där sabla packmaterialen, och hoppas på lugnare eftermiddag och morgondag. Ska äta lunch nu, är hungrig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp