Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis blivit utskälld av student för att jag inte fick upp ett skåp med bultsax (den är rostig som satan och helt värdelös), samt för att systemet till några av dörrarna hen ville in i har klappat ihop och alla på det företaget är på semester 🙄 Jag som hade hoppats på en trevlig start efter semestern.

Jag gav studenten en rejäl utskällning, hen har skällt ut mig och stått och gapat och skrikit på mig mååånga gånger förut. Hotade lite extra med att prata med min chef och be om att inte behöva hjälpa hen individuellt någonsin mer. Sedan tog jag bultsaxen och slog sönder låset till skåpet :angel:
Då blev hen himla tjenis och jag skulle ha en bra sommar och åh så snällt att du slog sönder låset? :cautious: Antingen är hen livrädd att jag ska slå ihjäl hen (jag fick in en perfekt träff på första slaget, ren tur, låset bara flög av 🙈) Eller så är hen en riktig vända kappan efter vinden person.
 
Jag har precis blivit utskälld av student för att jag inte fick upp ett skåp med bultsax (den är rostig som satan och helt värdelös), samt för att systemet till några av dörrarna hen ville in i har klappat ihop och alla på det företaget är på semester 🙄 Jag som hade hoppats på en trevlig start efter semestern.

Jag gav studenten en rejäl utskällning, hen har skällt ut mig och stått och gapat och skrikit på mig mååånga gånger förut. Hotade lite extra med att prata med min chef och be om att inte behöva hjälpa hen individuellt någonsin mer. Sedan tog jag bultsaxen och slog sönder låset till skåpet :angel:
Då blev hen himla tjenis och jag skulle ha en bra sommar och åh så snällt att du slog sönder låset? :cautious: Antingen är hen livrädd att jag ska slå ihjäl hen (jag fick in en perfekt träff på första slaget, ren tur, låset bara flög av 🙈) Eller så är hen en riktig vända kappan efter vinden person.
Corona-påverkad läste att du "Hostade lite extra...."...... :D Det hade kanske också funkat :up: ?
 
Jag trodde jag skulle behöva byta ut bedrövligt fläckiga bänkskivor (eller slipa rejält) ända tills jag hittade metoden oxalsyra. Som nya med bara lite finpapprande och ny olja.
Jag känner mest att det är lite trist med fläckar veckan efter de är nyoljade. Men först ska kaklet upp! ;) sen kan jag gå på bänkarna och sen ska jag äntligen tapetsera. Som jag längtar att få ett rum klart åtminstone. 🙄🙈
 
received_341903390536293.webp

<-vete+grahamsmjöl, vete+durumvetemjöl->
 
Trädorm.... Ormar i träden..... Vilken mardröm :nailbiting: O_o !!

Ar de inte giftiga sa ar det ju ingen fara. Varre var det i Florida nar man red efter skogsstigarna genom sankmark dar det var fullt med supergiftiga "water moccasins" som ocksa simmade i polar vi red igenom. Man larde sig dock snart att se var det var sannorlikt att de hangde pa grenarna ovanfor stigen sa det gick att vara uppmarksam.

Generellt är ormar som klättrar i träd ogiftiga (typ små tree snakes och pytonormar) medan de ormar som lever på marken är de man ska "se upp" för (ordvits hö hö) typ brown snake och death adder (den sistnämnde är så vidrigt ful och den har vi tydligen rätt mycket av på ön, har dock endast sett 2 på 5 år, ta i trä)

Har i Oregon har vi inte manga giftiga ormar (om nagra?) och bara nagra giftiga spindlar sa det ar ju mycket lattare att ga ut i terangen har.


Vi har under denna pandemi upptäckt att en granne ett par hus längre bort visst spelar trombon. Väldigt mycket trombon. Ofta. Högt. Som tur är bor hon ett par hus bort, så vi hör henne bara när vi sitter i trädgården och hon övar med fönstret öppet, men det har verkligen låtit som en nybörjare eftersom vi mest hört henne spela skalor eller repetera samma melodi flera gånger om. Gissa om vi blev förvånade när hon en dag ställde sig i sin trädgård tillsammans med en basist, en gitarrist och en pianist och rev av världens jazz-gig för hela grannskapet! Det visade sig att de är elever på musikhögskolan här som av naturliga skäl inte har några vanliga gig att gå till numera. Så mycket nybörjare var hon alltså :D

Ni skulle ha hort nar sonen borjade spela euphonium (som en liten trombon) i 6te klass. Det lat som en doende ko nar han tranade. :crazy: Sa smaningom blev han (till min forvaning) bra nog att aka med skolorkestern pa resor runt varlden (well, Afrika och Asien i alla fall) for att upptrada.
Jag tyckte dock aldrig han riktigt kom ifran det "doende ko stadiet". :angel:
 
Jag har precis blivit utskälld av student för att jag inte fick upp ett skåp med bultsax (den är rostig som satan och helt värdelös), samt för att systemet till några av dörrarna hen ville in i har klappat ihop och alla på det företaget är på semester 🙄 Jag som hade hoppats på en trevlig start efter semestern.

Jag gav studenten en rejäl utskällning, hen har skällt ut mig och stått och gapat och skrikit på mig mååånga gånger förut. Hotade lite extra med att prata med min chef och be om att inte behöva hjälpa hen individuellt någonsin mer. Sedan tog jag bultsaxen och slog sönder låset till skåpet :angel:
Då blev hen himla tjenis och jag skulle ha en bra sommar och åh så snällt att du slog sönder låset? :cautious: Antingen är hen livrädd att jag ska slå ihjäl hen (jag fick in en perfekt träff på första slaget, ren tur, låset bara flög av 🙈) Eller så är hen en riktig vända kappan efter vinden person.
Haha tjenis vilket lustigt ord :D

Tänker på gamla pilsnerfilmer :angel:
 
Har en migränkänning. Vilade ett par timmar (dvs vilade en, sov ca en och en halv..), men det ger sig inte. Kokar ett par ägg till middag nu. Sen måste jag kamma katter och klippa deras klor, dammsuga + våttorka golven och rensa kattlådorna. Borde klara det, att städa är inte optional efter att ha borstat katterna, heh... Sen en dusch och sova!
 
Ska upp till Lappland några dagar i mitten på augusti. Nu frågar ena kompisen om vi ska tälta en natt. Jag är frusen av mig och har verkligen ingen koll på temperaturerna särskilt nattetid. Vad ska man ha med sig? Sover man i jacka? Behöver man ha med sig vinterjacka? Räcker det att sova i underställ? Ulltröja? Kommer jag att frysa ihjäl? Heeelp! Vi kommer vara fyra stycken plus två små hundar som gärna sover nära i tältet, ifall det gör någon skillnad. Kanske borde starta en egen tråd om detta kom jag på nu...:cautious::cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 460
· Visningar
40 925
Senast: sthu
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp