Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska upp till Lappland några dagar i mitten på augusti. Nu frågar ena kompisen om vi ska tälta en natt. Jag är frusen av mig och har verkligen ingen koll på temperaturerna särskilt nattetid. Vad ska man ha med sig? Sover man i jacka? Behöver man ha med sig vinterjacka? Räcker det att sova i underställ? Ulltröja? Kommer jag att frysa ihjäl? Heeelp! Vi kommer vara fyra stycken plus två små hundar som gärna sover nära i tältet, ifall det gör någon skillnad. Kanske borde starta en egen tråd om detta kom jag på nu...:cautious::cautious:

Lappland är GIGANTISKT. Dvs exakt vars? ;) Men nog hade jag planerat för kyla, särbon i Dorotea (södra Lappland) har haft ner mot 4 grader på morgonen (tror f-n de hade närmare noll eller tom någon minus en natt också för inte så länge sedan).
 
Firar måndagen, bara 4 dagar kvar till semester 👏!
87C468F2-2D01-4721-99CB-D6ED4EC924DA.webp
 
Nu har jag bara en tvätt att ta ner från strecket, sen har jag gjort nog för idag! Jag har; tvättat och hängt fyra maskiner tvätt, bakat två olika sorters bröd, gjort en sats hästgodis och lagat blomkålssoppa med knaperstekt sidfläsk till middag. Tycker det räcker gott som dagsverke :D
 
Åh den expansionen verkar så mysig! Har funderat länge på den, nu kanske jag "måste" köpa :nailbiting::D
Åh den expansionen verkar så mysig! Har funderat länge på den, nu kanske jag "måste" köpa :nailbiting::D
Jag har Tiny living och Laundry Day också, passar väldigt bra ihop! Och imorgon kommer Nifty knitting :nailbiting: Känner att jag kan simsa mitt eget liv då! :D
 
Ska upp till Lappland några dagar i mitten på augusti. Nu frågar ena kompisen om vi ska tälta en natt. Jag är frusen av mig och har verkligen ingen koll på temperaturerna särskilt nattetid. Vad ska man ha med sig? Sover man i jacka? Behöver man ha med sig vinterjacka? Räcker det att sova i underställ? Ulltröja? Kommer jag att frysa ihjäl? Heeelp! Vi kommer vara fyra stycken plus två små hundar som gärna sover nära i tältet, ifall det gör någon skillnad. Kanske borde starta en egen tråd om detta kom jag på nu...:cautious::cautious:
Vad du sover i beror helt på vad du har för liggunderlag + sovsäck och sovsäckens komforttemperatur :) Men ja, att starta egen tråd om det kan nog vara en bra idé för att få ordentliga tips.
 
Medveten om att det här är en kanske knepig tanke eftersom jag sitter och äter födelsedags-fika-rester as I write ( :angel: ) MEN hur kan det komma sig att jag tidigare idag såg helt okej ut och kände mig ganska nöjd, och nu några timmar senare ser jag typ ut som en gravid flodhäst och är inte alls nöjd? :confused:

När kan tänker så där är det ätstörningen som tittar fram... :(
 
Lappland är GIGANTISKT. Dvs exakt vars? ;) Men nog hade jag planerat för kyla, särbon i Dorotea (södra Lappland) har haft ner mot 4 grader på morgonen (tror f-n de hade närmare noll eller tom någon minus en natt också för inte så länge sedan).
Stugan ligger i Tvärsele så däromkring någonstans :p Låter kallt! Får se om det blir av eller om vi håller oss till övernattning i stugan istället 🙈
 
Vad du sover i beror helt på vad du har för liggunderlag + sovsäck och sovsäckens komforttemperatur :) Men ja, att starta egen tråd om det kan nog vara en bra idé för att få ordentliga tips.
Tanken är att låna sovsäck och underlag från brorsan som är van Norgevandrare så borde ha rätt grejer för ändamålet, vet att han uppdaterade en del av utrustningen i år också.

Minns bara de väldigt kalla nätterna i tält i min ungdom, trots sovsäck som skulle vara tillräckligt för lägre temperaturer än så :cautious:
Vi fyra som ska upp dit ska snacka ihop oss på onsdag och se om det blir möjligt med tältning och lite hur dom tänkt. Jag nöjer mig helt med dagsturer och svamp-/bärplockning.
 
God kvällsmat även idag :d
Nu ska jag lösa nonogram en stund och sen sova. Imorgon ska jag jobba 7.30-18 och sen ta ett pass på jobbets gym :)
Enligt planeringen har jag en av mina favoritkollegor imorgon :banana: (Den tredje på avdelningen är också bra :) )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 548
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp