Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså HUR kan det bli dammigt inne i ett kylskåp? :wtf:
Fick slänga, precis som jag befarade - allt. Massa mat som går till spillo. Messmöret var svart. Det som blev kvar är en burk loka, en tub kaviar, min lunch i dag och 4 äpplen jag köpte på vägen hit.

Passade på att frosta av frysen. Det var 20 cm tjocka väggar av is där inne :eek: Nu kan jag kanske äntligen lägga in lite frysgrejer där att ha till luncherna. :D
 
Just ätit god frukost o nu läser jag i min bok, den är bra 👍.
 

Bifogade filer

  • 20200727_195517.webp
    20200727_195517.webp
    183,3 KB · Visningar: 17
Insåg att ungarna behöver nya regnkläder i för dagis- och skolstart till veckan så har inventerat vad som finns och funkar än och beställt nytt. Även ringt sjukgymnast om min rygg, blir kallad inom ett par veckor.
Regnet öser ner ute och jag funderar på om det är värt att klä på sig själv och ungar regnkläder och köra shettisen en tur eller om vi ska skita i det 😅
 
Mitt jobb slår aldrig fel. Antingen finns det noll att göra och man sitter på jobbet som en fisk på torra land efter att de slutat sprattla. Stirrandes och kippandes efter luft sitter man där i flera timmar och bara väntar.

Eller så är det totalt kaos och man tycker först att det är lite kul att det kommer saker att göra men i stället kommer det så mycket att man får panik.

Nya rektorn kom, det ligger tydligen på mig at hen blir runtvisad etc. Samtidigt ringer två studenter i panik om lokalbokningar, så måste rusa ner och hjälpa dem. Sedan ringer de som ska ha hand om den stora utställningen som snart ska börja hängas och frågar hur stor transportbilen är, talar om för mig att studenterna som skulle flytta ut ur sina rum för att de skulle hänga utställning där inte har flyttat.
Sedan kommer en snubbe som jobbar med att byta ut några rör och talar om att det är läcka i källaren igen. Direkt efter det ringer gubben vi köper passerkort av och meddelar att det inte finns några att köpa någonstans (vilket innebär att ingen ny student ens kommer komma in på skolan - stoort problem)
Har noll koll på var stackars rektorn ska vara, hade noll koll på att han skulle komma i dag ens. Har ingen aning om vilken budfirma som anställts för transporten, har ingen aning om vilka studenterna som skulle ha flyttat ut grejer är...
Allt detta på mindre än en timme.

Kan det inte vara lite utjämnat? :arghh:
 
Mitt jobb slår aldrig fel. Antingen finns det noll att göra och man sitter på jobbet som en fisk på torra land efter att de slutat sprattla. Stirrandes och kippandes efter luft sitter man där i flera timmar och bara väntar.

Eller så är det totalt kaos och man tycker först att det är lite kul att det kommer saker att göra men i stället kommer det så mycket att man får panik.

Nya rektorn kom, det ligger tydligen på mig at hen blir runtvisad etc. Samtidigt ringer två studenter i panik om lokalbokningar, så måste rusa ner och hjälpa dem. Sedan ringer de som ska ha hand om den stora utställningen som snart ska börja hängas och frågar hur stor transportbilen är, talar om för mig att studenterna som skulle flytta ut ur sina rum för att de skulle hänga utställning där inte har flyttat.
Sedan kommer en snubbe som jobbar med att byta ut några rör och talar om att det är läcka i källaren igen. Direkt efter det ringer gubben vi köper passerkort av och meddelar att det inte finns några att köpa någonstans (vilket innebär att ingen ny student ens kommer komma in på skolan - stoort problem)
Har noll koll på var stackars rektorn ska vara, hade noll koll på att han skulle komma i dag ens. Har ingen aning om vilken budfirma som anställts för transporten, har ingen aning om vilka studenterna som skulle ha flyttat ut grejer är...
Allt detta på mindre än en timme.

Kan det inte vara lite utjämnat? :arghh:
Jag tror att detta är typiskt för admintjänster inom utbildning, dvs att man har en väldigt ojämn arbetsbelastning. En av anledningarna till att jag tycker att det ska bli både skönt och kul att byta tillbaka till att vara lärare igen.... :)
 
Alltså det här med sportkörning 🙈 Jag groomade en gång åt en kompis och nu drar ett helt gäng sportkörare i mig för att jag ska grooma 😅 Inte mig emot, tycker det kan vara kul, men det verkar verkligen vara brist på groomsidan för sportkörarna.

Blev precis medbjuden av två kuskar.

I övrigt sitter jag och pustar och ska snart börja ta itu med mer jobb.
 
Ska upp till Lappland några dagar i mitten på augusti. Nu frågar ena kompisen om vi ska tälta en natt. Jag är frusen av mig och har verkligen ingen koll på temperaturerna särskilt nattetid. Vad ska man ha med sig? Sover man i jacka? Behöver man ha med sig vinterjacka? Räcker det att sova i underställ? Ulltröja? Kommer jag att frysa ihjäl? Heeelp! Vi kommer vara fyra stycken plus två små hundar som gärna sover nära i tältet, ifall det gör någon skillnad. Kanske borde starta en egen tråd om detta kom jag på nu...:cautious::cautious:

Tror att du borde oroa dig mer över myggen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp