Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å nu damp temperaturen från 20 till 15 grader
Som här i norra Australien då, typ, brrrrr

Screenshot_20200728-222802_Google.webp
 
Har orkat vika tvätten. Eller, inte dotterns underkläder för hon måste säga vilka som är urvuxna. Hon växer som ogräs igen... :cautious:
 
:cautious: Försöker övertala de små liven att sova ut i ösregn inte är lika roligt som det låter, speciellt inte när man har byggt sitt vindskydd i en slänt och därmed kommer att få bäckar av vatten in i vindskyddet. Men vi får väl se, det ska börja regna om en timme så de hinner komma på att det inte är så mysigt. :idea:
 
Gymmet städat, gick fort, varför har jag inte gjort det tidigare? Har pratat på det i evigheter 😅 Tyvärr så såg jag att ena fönstret var trasigt. Hittade en sten på golvet och gissar att gräsklipparen skjutit iväg den rakt genom fönstret. Måste kunna lämna i det till glasmästaren istället för att köpa ett helt nytt fönster väl?
 
Halvt utskämd i samtal med en kock idag. Jag ska på ny restaurang med en massa rätter på främmande språk - jag brukar vara relativt välorienterad men den här gången blev jag förvirrad, googlade och blev ännu mer förvirrad och ringde sedan för att fråga och garantera att det fanns veg till mig. Stracciatella som jag först trodde var glass visade sig även kunna vara en ost, förklarade kocken. Escabeche var ett annat ord i googlebehov och fick upp en massa olika saker - på min kommande restaurang är det en buljong. Kocken var artig och sa att det enklaste var att komma dit och få rätterna förklarade för mig.

*förvirrad lolla*


Stracciatella is a term used for three different types of Italian food:

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 434
· Visningar
40 192
Senast: tanten
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp