Ja, precis! Min familj, sambon och jag spelar på alla möjliga klubbar runtom Stockholm och det är rätt blandat med folk. Själva är vi inte rika alls, och golfen som sport har ju lämnat den där överklassgrejen bakom sig. Vilket är superkul! Mer sport till alla! Just detta är ju dock en lite finare klubb, dyrare medlemskap osv.
Nar vi bodde i Florida gav jag efter for trycket och forsokte lara mig att spela golf. Det gick alltsa inte bra, men det ar "beside the point".
Vi spelade ganska ofta pa ett par banor i stil med @Voeux upplevelse. Golfen var oandligt mycket trevligare da det ar mindre regel hysteri i USA and Sverige sa lange man inte spelar tavling ... men det dar med lunchen, vinet, eller kaffet med diverse folk som har det som hemmabana innan man aker darifran
Tryckt i mig detta. Min favorit-servitör var tillbaka efter semestern! Han bjöd på efterrätt. Jag försökte försvara mig med att jag måste banta. Han bara ”äh Törnis du är som en Rubens-musa. Hört att Barocken är stekhet nu i höst”.
Visa bifogad fil 54221
Vad AR det pa laxen? Och ar den gravad? Jag blir sa oerhort sugen ...
De är galna. Bodde granne med en golfbana en gång i världen (som att de fick flytta 18 greenen eftersom det hamnade golfbollar i mina föräldrars sovrum) och de var ute och slog på vintern med orangea bollar. Och gudars att ha ponny och se golfbanan och veta att man inte fick rida på den
Nar vi skulle kopa hus i Florida tittade vi pa ett vid en mycket gammal och arofull golfbana i St. Augustine. Superfint overallt ... men nar vi kom ut pa baksidan var det hal overallt i "the Lanai" (typ myggnat som tak och vaggar runt hela pool omradet) och diverse marken efter bollar pa husvaggen.
Vi valde alltsa att inte kopa det huset ... tursamt nog, da manga pa den banan ansag att mode och dyra marken var mest vart i hela varlden Nagot vi inte upptackte forran vi spelat dar flera ganger.
I Florida red jag och flera av mina kompisar pa en golfbana som just byggdes i skogen dar vi brukade rida. Det VAR verkligen helt gudomligt att gallopera langs fairway och hoppa over asfalt "stigarna" for golf bilarna.
Da Florida ju ligger sa lagt och banan lag i narheten av havet var bitar ocksa oversvammade ofta, sa de hade laaanga trabroar, utan racke, som vi red over. Toppen traning for hastar som var osakra pa underlag.