Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet och har inget att göra. Första patienten hade lämnat återbud i morse och den andra har inte kommit.
 
Jag borde putsa fönster och städa ur en garderob (som är full av prylar som verktyg, glödlampor, tejp, städsaker, osv i en HIMLA oordning :wtf:). Kanske göra detta idag.....?
 
Nytt försök att sätta ut en av sömnmedicinerna resulterade i ytterst lite sömn, mysko drömmar och inte så pigg jag när jag väl gick upp.
Undrar om jag ska hålla i några dagar till och se om det ger sig.
När jag börjar jobba är det inte möjligt att sätta ut mediciner så.
 
Jag har försökt få tag på min handläggare på Försäkringskassan. 65 samtal idag under dennes telefontid, lyckades inte få tag på personen :banghead: Jag har även sagt till många gånger att jag föredrar mailkontakt av flera anledningar, men det har aldrig fungerat.
Och vad jag har förstått är det i princip omöjligt att få byta handläggare också :down:
 
Som sagt, geografi är inte mitt ämne men jag är hyfsat säker på att Europa är en världsdel och inte en kontinent. Kontinenten heter Eurasien och innefattas av världsdelarna Europa och Asien.
Tack, världsdel heter det! Jag tyckte också att det lät konstigt med kontinent men google sa det (eller så är det jag som har översatt fel :cautious:)

F235668C-A85C-4E9A-9766-6BFE1A3C4504.webp
 
Tack, världsdel heter det! Jag tyckte också att det lät konstigt med kontinent men google sa det (eller så är det jag som har översatt fel :cautious:)

Visa bifogad fil 54251

Korrekta översättningen är världsdel som på svenska har en annan definition än kontinent (iaf vad jag är lärd, kontinent är geologi och världsdel är politisk/geopolitisk). Det går alltså inte att direktöversätta continent - kontinent och få samma innebörd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 386
· Visningar
38 861
Senast: cambodia
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp