ELLER HUR?!
Min pappa kedjade fast sig vid ett träd och ba ”rädda skogen”. Det var typ ETT träd med lite god vilja möjligen en liten skogsdunge i ett bostadsområde
Dungen på Ålidhem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ELLER HUR?!
Min pappa kedjade fast sig vid ett träd och ba ”rädda skogen”. Det var typ ETT träd med lite god vilja möjligen en liten skogsdunge i ett bostadsområde
Som sagt, geografi är inte mitt ämne men jag är hyfsat säker på att Europa är en världsdel och inte en kontinent. Kontinenten heter Eurasien och innefattas av världsdelarna Europa och Asien.
Fy för bromsar.... Jag får bett - och jag överdriver inte - som kan vara sisådär 8 cm i diameter. Röda, svullna och kliande. Jag förstår varför hästar kan få näst intill panik när de hör/ser bromsar i närheten!Fasen vilken pina det var att klippa gräset idag
Varmt (tog på mig bikini), solen skiner, åskmoln i fjärran, luftfuktighet 95% - då kommer BROMSEN
Jag hatar verkligen bromsar, jag får panik och blir svettig = ännu godare = fler bromsar
Sista stunden nästan sprang jag med gräsklipparen, och när jag var klar så sprang jag in i huset - in i duschen. Tog av mig bikinin efter att jag satt på vattnet
Nu har jag lugnat ner mig med lite kaffe och glass
Korrekta översättningen är världsdel som på svenska har en annan definition än kontinent (iaf vad jag är lärd, kontinent är geologi och världsdel är politisk/geopolitisk). Det går alltså inte att direktöversätta continent - kontinent och få samma innebörd.
Försöker komma på något ställe att åka till över dagen i morgon som är roligt för tonåringar och helst fungera med hund. Just nu står det helt still... Eller över en natt i helgen. Jag vill till fjällen men det är för långt.
Är det! Jag har inte sett ett enda blåbärPlockade blåbär idag, helt galna mängder i år. Kan inte minnas att det någonsin varit så mycket. Plocka blåbär med vita shorts var dock inte en smart idé