Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fasen vilken pina det var att klippa gräset idag O_o
Varmt (tog på mig bikini), solen skiner, åskmoln i fjärran, luftfuktighet 95% - då kommer BROMSEN :rage::arghh:
Jag hatar verkligen bromsar, jag får panik och blir svettig = ännu godare = fler bromsar :meh:
Sista stunden nästan sprang jag med gräsklipparen, och när jag var klar så sprang jag in i huset - in i duschen. Tog av mig bikinin efter att jag satt på vattnet ;)

Nu har jag lugnat ner mig med lite kaffe och glass :d
 
Som sagt, geografi är inte mitt ämne men jag är hyfsat säker på att Europa är en världsdel och inte en kontinent. Kontinenten heter Eurasien och innefattas av världsdelarna Europa och Asien.

Något som gör mig galen är när svenskar (och andra i västvärlden) talar om Afrika som ett land. Det är en kontinent. En otroligt facetterad och stor kontinent. Den enda kontinent jag förstår att man blandar ihop med ett land är Antarktis, det erkänner jag att jag själv är skyldig till.

Vad gäller geografi är jag fruktansvärt, fruktansvärt usel. När jag sa till några kolleger att jag skulle hälsa på vänner i Östersund och det tar tre-fyra timmar (från Stockholm) med buss så tittade de lite underligt på mig. Likadant när jag envisades med att jag kan åka tåg till Helsingfors. :rofl:

Om någon undrar så menade jag Öregrund och Helsingborg
 
Fasen vilken pina det var att klippa gräset idag O_o
Varmt (tog på mig bikini), solen skiner, åskmoln i fjärran, luftfuktighet 95% - då kommer BROMSEN :rage::arghh:
Jag hatar verkligen bromsar, jag får panik och blir svettig = ännu godare = fler bromsar :meh:
Sista stunden nästan sprang jag med gräsklipparen, och när jag var klar så sprang jag in i huset - in i duschen. Tog av mig bikinin efter att jag satt på vattnet ;)

Nu har jag lugnat ner mig med lite kaffe och glass :d
Fy för bromsar.... :wtf: Jag får bett - och jag överdriver inte - som kan vara sisådär 8 cm i diameter. Röda, svullna och kliande. Jag förstår varför hästar kan få näst intill panik när de hör/ser bromsar i närheten!
 
Har varit ute på vandring i Snapphane-land....
20200716_151151.webp
 
Korrekta översättningen är världsdel som på svenska har en annan definition än kontinent (iaf vad jag är lärd, kontinent är geologi och världsdel är politisk/geopolitisk). Det går alltså inte att direktöversätta continent - kontinent och få samma innebörd.

Hur det oversatts till Svenska har jag ingen aning om :crazy: men har i USA raknar vi 7 continenter. (Africa, Antarctica, Asia, Australia/Oceania, Europe, North America, and South America) Det ingar i arskurs 4 och 5s laroplan.:p
Nu har dock nagra scientists kommit pa att Nya Zealand och Nya Caledonia ligger pa samma landmassa (nara havsbotten alltsa) och darfor inte ar "riktiga" oar, sa de anser att vi nu ska rakna en 8:de continent, men sa vitt jag vet ar det fortfarande 7.
 
Jag skulle ut till medryttarhästen för första gången på 2-3 månader ikväll. Det har mest strulat med underlag, tappskor och främst ägaren. Då får sambon grus i ögat, så jag får ägna kvällen åt att sitta utanför akuten och hoppas att det inte tar jättelång tid? Jag får ju inte följa med i coronatider. :meh:

Jag längtar hem, jag vill sitta på bryggan och dricka vin!
 
Var på psyk idag för samtal och medicinhämtning. Var sedan tänkt att åka till stallet men fick en psykologtid istället.
Nu har jag ätit svindyr veganglass som är så sjukt god till middag, inte jättebra mat kanske..

Nu ska jag titta på Netflix och varva ned innan sovdags. Blivit noga nu när jag sover så dåligt. Kvällsmedicin kl 20, varva ned och sedan nattmedicon kl 22. Att jag sedan inte somnar på några timmar är väl en annan sak..
 
Försöker komma på något ställe att åka till över dagen i morgon som är roligt för tonåringar och helst fungera med hund. Just nu står det helt still... 🙈 Eller över en natt i helgen. 🙄 Jag vill till fjällen men det är för långt.
 
Jösses vad ni skriver; har ju och läsa ikapp efter en dag utan 😅. Idag har vart en himla bra dag; kört åkgräsklippare för första gången och plötsligt är ju gräsklippning kul 😅 medan sambon körde med grästrimmern; fixade hos morfars o hans systers torp. Sen kom hon på fika hos oss en stund 😊. Eftersom det var varmt red jag och en stallkompis ner till sjön och badade med hästarna 😍. Sååå härligt och bara njuta av stunden i vattnet ❤. Nu är jag jättemätt efter sallad från pizzerian men vore skönt att åtminstone gå den lilla svängen ner till vägen och kasta sopor innan dusch och läggdags 😊. Just ja. Lovat sambon lite massage eftersom ju jag fick det innan ☺️.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
39 122
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp