Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Korrekta översättningen är världsdel som på svenska har en annan definition än kontinent (iaf vad jag är lärd, kontinent är geologi och världsdel är politisk/geopolitisk). Det går alltså inte att direktöversätta continent - kontinent och få samma innebörd.
Ja, nu när du säger det så är det så klart så det är :up: Och jag vet inte hur jag kunde vara så klantig att jag direktöversatte continent till kontinent när jag egentligen vet att det inte blir samma innebörd :crazy:
 
Står på max och väntar på mat. Det var varmt i stallet! Men så fort vi har maten så rullar vi mot badet istället! :up:
 
Behöver åka till tätorten och handla samt gå på apoteket. Det innebär att jag måste skala av hemmasunkiga kläderna och sätta på ig något vettigare. Jobbigt läge.

Mindre jobbigt är att jag fått förfrågan om att ha svenskalektioner några timmar i veckan åt kommunen. Det vore roligt om det blev av. Inte bara roligt utan snarare skitkul. Precis vad jag skulle klara.
 
Hämtat hem volvon och bokat tid för att byta ruta också. :meh: Maken och sonen åkte till golfbanan, jag ska skjutsa dottern till bussen och sen ska jag väl fortsätta här hemma. :cautious:
 
Strax dags att bege mig härifrån. Jag ska fixa fransarna klockan 16 men det är i princip runt hörnet från jobbet så det går snabbt :) Ska dock byta om från uniform till civila kläder men det tar ju inte så många minuter :)
 
20200716_153417.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 400
· Visningar
39 122
Senast: Catsu
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp