Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter i bilen vid jordgubbsodlingen. Nöjd med att jag hann plocka det jag ville innan det började regna ordentligt. Nu ska jag hem och städa - när det är gjort ska jag försöka mig på att baka rulltårta (med färska, mixade jordgubbar istället för sylt).
 
Inget förvånar en längre...
F65767F6-468A-4031-95B3-EA5065064917.webp
 
Tack❤❤❤Jag är så klumpig. Har ingen kroppskontroll så nya övningar är väldigt svårt för mig. Tack för tipset om youtube! Ska leta där.

Jag håller helt med @tanten. Slå inte på dig själv. Jag kan förstå att det är jobbigt att lära sig de nya övningarna. Börja med ett par få övningar tills de sitter. Du behöver inte börja med fem, sex, sju, åtta övningar. Det finns övningar som i stort sett involverar hela kroppen. Själv var jag på gymmet igår och gjorde endast en enda övning under mitt 35 minuter långa pass.
 
Jag känner mig som en gnällkärring, men detta regnande gör mig faktiskt tokig...... :rage: Samma förbaskade väder idag med. Det slutar inte regna ens för en sekund. Allt är blött och eländigt, och hästarna kommer att få komma in tidigt även idag pga regn, blåst och kyla. Jag har ALDRIG sett min haflinger skaka förut....... :crazy: Och då har jag haft henne sedan 2006...... Hon är rabiat täckesvägrare och fryser ALDRIG!

Det går inte att hänga ut tvätt. Det går inte att promenera en vettig runda med hunden.
 
Bernie är för gammal och för vänster. Han har ingen chans. Jag hade hoppats på en karismatisk hyfsat liberal kandidat som ändå lockat väljare även bland afroamerikaner och latinos. Då hade det ev funnits en chans.

Det fanns ju några kandidater som tangerade det. Men jag tror de föll på att de inte var mångåriga medlemmar i pensionärsorganisation, det verkar vara en viktig parameter.
 
Bernie är för gammal och för vänster. Han har ingen chans. Jag hade hoppats på en karismatisk hyfsat liberal kandidat som ändå lockat väljare även bland afroamerikaner och latinos. Då hade det ev funnits en chans.
Nåja nåja, jag försöker tänka optimistiskt. I dessa tider så vet man aldrig vad som kommer hända härnäst!
 
Det fanns ju några kandidater som tangerade det. Men jag tror de föll på att de inte var mångåriga medlemmar i pensionärsorganisation, det verkar vara en viktig parameter.
Eller hur! :rofl: Vad är det med dessa pensionärer som presidenter? Övriga länder (nåja, i väst iallafall) i världen verkar ju klara sig med något yngre ledare 😅
 
Hur menar du? Tror du att Bernie haft en chans?
Inte haft. Men 2020 har överträffat allting som man kunnat komma på hittills så jag vill inte slå ut möjligheten att det kan komma ändras. Jag vet inte vad som skulle krävas men ...

Tillägg: Jag föredrar iallafall honom framför trumpvännen Kayne :cautious:
 
Idag har vi inte lika fint väder, ösregnar! Ska lugna sig lite senare i em enligt yr.no så jag hoppas kunna longera alla tre hästar då utan att bli dränkt.

Jag har fått en gammal damcykel av mina svärföräldrar som makens mormor hade. Ska byta däck på den så vi tänkte åka till Biltema och köpa lite sånt så har alla i familjen snart fungerande cyklar.
 
Nyss varit på drygt 2 km joggingrunda med dottern. Jag har hört ALLT om Minecraft nu tror jag. Hon verkar nöjd med sin prestation, vilket hon ska vara. Så långa ben har man ju inte som 7-åring och drygt 1 km/10 min är ju verkligen godkänt. Sista biten blev det många plask i vattenpölar så frågan är om dojorna torkar till morgondagens runda...

Nu ligger jag i sängen med en mycket trött hjärna. Jag som tycker att jag varit snäll mot den men den ogillar kanske att jag har planerat både körning med ponny i eftermiddag och naprapat i morgon. Meeeeen det går nog bra.
 
Slappar efter frukost, regnet slår mot rutan. Kikade i sambons app han måste ha i jobbet (jobbar i skogen) och upptäckte att ett av alla jättemånga gravfält här i trakten ligger i en skogsdunge nära huset 😄.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
83 107
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 728
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 159
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp