Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu satt på bastun.
Vedeldat (såklart! - allt annat är fusk) men den blir rätt fort varm såhär på sommaren. När det är riktigt kallt kan det ta upp mot två timmar att få den klar.
Smidigt också att fulla vattnet då kranen sitter precis utanför. På vintern måste vattnet vara avstängt dit, då blir det med vagnen och dunkar istället.
 
På bussen på väg tillbaka hem. Hade det inte varit så tråkigt långt mellan hemma och stallet hade det där stackars russet fått stå ut med mig minst varannan dag :angel:

I dag avslutade vi passet men en sjukt perfekt halt från trav. Det gick att bara tänka halt, sitta till lite lätt, och han stannade avslappnat och perfekt. Kastade all kärlek jag hade på honom, han såg lagom mallig ut, sen fick det vara bra. Han fick äpple och lite gotta innan han fick gå tillbaka till hagen.
 
På bussen på väg tillbaka hem. Hade det inte varit så tråkigt långt mellan hemma och stallet hade det där stackars russet fått stå ut med mig minst varannan dag :angel:

I dag avslutade vi passet men en sjukt perfekt halt från trav. Det gick att bara tänka halt, sitta till lite lätt, och han stannade avslappnat och perfekt. Kastade all kärlek jag hade på honom, han såg lagom mallig ut, sen fick det vara bra. Han fick äpple och lite gotta innan han fick gå tillbaka till hagen.
Sjukt perfekt halt :D
 
Kan inte chipstillverkarna leverera bättre än det här. Känner mig kränkt.

@tornblomma , hur går jag vidare? Aftonbladet?
 

Bifogade filer

  • IMG_20200704_205753.webp
    IMG_20200704_205753.webp
    280,7 KB · Visningar: 41
Bra dag idag. Tvättade imorse/förmiddags och dammsög hemma. Resten av dagen tillbringade jag hos särbon, varav halva eftermiddagen däckad i hans stora säng. Nyss hemkommen efter oförskämt god middag (pulled Oumph med massa goda tillbehör). Nu ska katterna ha middag och kattlådorna städas. Diskberget borde jobbas undan också..
 
Tittar på en dokumentär om Bomber Command, det är en något bortglömd men otroligt intressant del av WWII och var, förutom atombomben, antagligen den mest kontroversiella beslutet de Allierade tog.

Och svär över mitt förbannade knä.
 
Tittar på en dokumentär om Bomber Command, det är en något bortglömd men otroligt intressant del av WWII och var, förutom atombomben, antagligen den mest kontroversiella beslutet de Allierade tog.

Och svär över mitt förbannade knä.
Bomber command har en intressant historia.
 
Jag har atit ALDELES for mycket ... "stuff" i dag. inte mycket var nyttigt eller ens, godtagbart :arghh: men det var himla gott! :d
I morgon ar det dags att ga tillbaka till dieten :cautious: det racker nog med en vecka eller tva innan jag natt mitt mal sa jag kan utvidga mina vyer lite igen :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
83 105
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 727
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 159
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp