Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag bestämt mig. Huvudsaken är att det ser ut som en olycka, för min mans skull framförallt. So nu väntar jag bara på rätt tillfälle.
Känns bra att veta att man går ut som ett skämt.
Tack och hej.

Nej!!!
Ring psykakuten eller liknande och få hjälp!
Finns det någon hemma du kan ringa för att få hjälp dit?

Sen ang det här med skämtandet etc. Det blev ett tråkigt missförstånd. Ingen tycker att DU eller hur du mår är ett skämt. Det blev ju jättefel komunikationsmiss.

Jag tror säkert det kan gå att få bättre ekonomi, att du kan få hjälp med ditt mående etc. Du är ju än rätt ung. Du har tid på dig! Jag vet av egen erfarenhet att det kan vara piss att ha ont, vara sjuk, inte ha pengar etc. Då kan man vilja avsluta allt. Men när man kämpar sig igenom det brukar man ju vara glad att man gjort just det, överlevt.

Tänk på dina nära!

Kramar till dig!:heart
 
Köpte stora "kakor" med frysta röda mygglarver av en försäljare som kom till våran Storauktion i november
Nu ikväll provade jag att mata med dem. Var lite svårt att få ta till lagom bitar, är första gången jag matar med "kakor". Haft antingen färska levande röda mygglarver eller frysta i småkuber.
Det blev lite stora bitar, men nu får firrarna frossa. Behöver nog ingen annan mat ikväll:grin:
 
Nu har jag bestämt mig. Huvudsaken är att det ser ut som en olycka, för min mans skull framförallt. So nu väntar jag bara på rätt tillfälle.
Känns bra att veta att man går ut som ett skämt.
Tack och hej.

Nej!!! Finns det någon som du kan ringa, din man, en vän, vem som helst? Nån som kan komma?

Jag förstår hur du känner det. Jag vet självklart bara en bråkdel av vad du går igenom, men det jag läst ikväll här i tråden förstår jag. Vet inte hur mycket jag vill skriva rent ut på ett öppet forum, och har tyvärr inte kraft att formulera det just nu. Men kan säga så mycket att jag vet hur hårt ekonomisk stress/oro påverkar en och vilken ångest det skapar, och känslan av hopplöshet i att det verkar vara helt omöjligt att komma därifrån. Jag vet hur det känns, åtminstone hur det känns för mig.
Men du, om du inte ska gå i pension imorgon så är det inte kört ännu. Du är inget skämt (!!!). Du fixar det här. En varken behöver eller kan vara stark varje sekund, hela tiden, och det är okej. Du behöver inte fixa det ensam. Men du fixar det här.
 
Jag har pratat med polisen och @sthu är ok. Mer än så tänker jag inte säga om det här förutom att säger någon att hen tänker ta livet av sig kanske man ska vara lite ödmjuk inför det och hjälpa så gott man kan.
Va bra! Var precis på väg att se om jag kunde luska ut vart hen bor, men tänkte att jag scrollar vidare och ser om någon annan tänkt samma sak.
 
Ska inte gifta mig, men har feeling så jag klipper tyll och lyssnar på opera. :angel:
 

Bifogade filer

  • 779B5025-918D-4423-9133-12D446AD0F97.webp
    779B5025-918D-4423-9133-12D446AD0F97.webp
    144,6 KB · Visningar: 38
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 228
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 204
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp