Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev det lite mindre textilprojekt med tvätt av ett linnetyg jag ska sy en klänning av.

Sen suckade jag över min badrock som fått fula blekta fläckar och fick ångest över att jag ville ha en ny men gett mig själv köpstopp. Sen insåg jag att jag hade ett par förpackningar med textilfärg och salt så färgade helt enkelt om den i en lite mörkare blåare färg. Den har inte torkat än men än så länge ser det lovande ut :up:
 
Här blev det lite mindre textilprojekt med tvätt av ett linnetyg jag ska sy en klänning av.

Sen suckade jag över min badrock som fått fula blekta fläckar och fick ångest över att jag ville ha en ny men gett mig själv köpstopp. Sen insåg jag att jag hade ett par förpackningar med textilfärg och salt så färgade helt enkelt om den i en lite mörkare blåare färg. Den har inte torkat än men än så länge ser det lovande ut :up:

Jag färgar ofta saker som blivit lite tråkiga i färgen, det är ett perfekt sätt att fräscha upp dem :up:
 
Eftersom jag slarvat med träning och häckat framför datorn för mkt har jag varit pissdålig i kroppen. Låsningarna sitter hårt och sambo lite ledsen över att behöva ta i så då han ska manipulera mig(kiropraktiskt(.
Med 2 dagars körande med nack/rygg-masseraren så bara ploppar det hur lätt som helst vid behandling.
Älskar maskinen! :heart
Ja, och sambon också så klart! :laugh:
 
Sammankallar demoner.
608A6134-A4D5-4E67-9276-EC5811D45FF5.jpeg


(Alternativt försökte fota stickade grejer, men fick ge upp pga för få dagljuslampor.)
 
Nu ligger det en fläsklägg och gottar sig i crock potten. Härligt att veta redan kl 6 på morgonen vad man ska äta ikväll efter jobbet :) . Och så enkelt. Fläsklägg, ett par lagerblad och vatten. Sedan kokar den sig mör hela dagen. När jag kommer hem tänkte jag svänga ihop ett potatis-morots-mos som tillbehör. Mycket gott :) ! Och billigt - speciellt när fläskläggen kostar 19,90 kr/kg :up: .
 
På väg till jobbet
Tur nog åker jag tåg idag
Ligger en lastbil i diket vid fornaboda.
Så rv50 är avstängd igen

Igen?! Den första (gasolbilen) fattar jag inte hur den lyckades åka i diket, det var ju inte halt liksom. Särbon var väldigt glad att han inte jobbar så långt söderut nu kan jag säga, det blev ju stopp i Hällabacken när vi körde hem husbilen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
738
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 228
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 204
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp