Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och äter hotellfrukost. Bern verkar vara en mysig stad :love: Synd att jag kommer sitta i en kurslokal hela veckan dock!
Hade äntligen blivit av med både nack- och huvudvärk när jag skulle lägga mig igår så såg fram emot en natts god sömn.
Tyvärr var det väldigt lyhört och grannarna i rummet bredvid måste haft jetlag eller något för plötsligt klockan 00:30 blev det ett jävla liv med skrikande och trampande barn, höga människoröster och dunsar hit och dit :arghh::meh: höll på ända fram till 4-snåret. Hade öronproppar men de hjälpte inte helt. Sov med både proppar och kudden över huvudet...hoppas de inte stannar lika länge som jag!
 
Äter frukost och njuter av synen av granen och stjärnan. Sista dagen idag.
 

Bifogade filer

  • 15789006642835839782023220427096.webp
    15789006642835839782023220427096.webp
    176,8 KB · Visningar: 26
Stallet klart, på väg hem. Blir nog soffan en stund, sedan ta tag i livet. Mannen önskade sig Coca Cola, så det får jag ordna. Passar på att handla lite märgben då.
 
Vaknar av krasch. Katt har haft ner en blomkruka som jag vattnade i går. Katten hävdar att det inte var hennes fel utan flugans.
Mycket riktigt fanns det en fluga i fönstret. Muttrar argt att den ska sova nu och bara för att den inte gjorde det ska den dö. :rage: Mördar fluga med jag har vaknat till ett fuktansvärt krasch- vrede.
Katt äter flugan. Får sedan mat eftersom katt hävdar att fluga inte är jättemättande.

Gör i ordning mig i någon slags töcken. Inser att jag vaknat för sent eftersom jag glömt sätta igång klockan. Jahopp, tur att det finns flugor då. :cautious:

Hamnar vid bussen på något vänster. Minns inte hur jag hamnade där. Står och halvsover i tio minuter. Tittar tillslut upp och ser en gigantisk olycka vid korsningen längre ner.
Får gå de sista 2,5km till jobbet.

Kan jag få en enkel dag efter allt kaos på morgonen nu?
 
Trodde jag höll på att bli dösjuk igår. Ont i halsen, tungt att andas. Sov 3 timmar på dan..
Vaknade rätt hyfsat pigg.
Nu sitter jag på jobbet och känner mig tämligen snurrig..
Jag ORKAR inte blir sjuk nu :arghh: *lägger mig på golvet och skriker och sparkar*
Hoppas frukosten jagar undan skiten :cautious:
 
Småtjurig, fick inte upp mamma i tid och hon är seeeg när hon är nyvaknad så vi missade vår badtid. :meh: Ingen mening att åka och komma i slutet av passet, då kan vi lika gärna stanna hemma så hon får sova lite till.
 
Knappt sovit på två nätter så tänkte sova på fm. Hade precis lyckats somna och då kommer det två killar som gör något med min ventilation. Hoppas på att kunna somna igen när de är klar.
 
På riktigt, jäkla posten!
Har beställt nya bildäck. 4 st, fyra paket.
Får sms: klicka på länken och ange när du vill få leverans. Länken fungerar inte.
Får meddelande i appen: 3 av paketen finns att hämta typ en mil bort.

Får sms: vi försökte leverera till dig 10.07, det gick inte.
Jag sitter alltså i soffan och ser hela gården. Ingen har varit här.

Smset fortsätter: paketet finns att hämta på posten i centrum imorgon eftermiddag.

Så jag har tre bildäck på ett ställe och det fjärde på ett annat. RIMLIGT!
 
På riktigt, jäkla posten!
Har beställt nya bildäck. 4 st, fyra paket.
Får sms: klicka på länken och ange när du vill få leverans. Länken fungerar inte.
Får meddelande i appen: 3 av paketen finns att hämta typ en mil bort.

Får sms: vi försökte leverera till dig 10.07, det gick inte.
Jag sitter alltså i soffan och ser hela gården. Ingen har varit här.

Smset fortsätter: paketet finns att hämta på posten i centrum imorgon eftermiddag.

Så jag har tre bildäck på ett ställe och det fjärde på ett annat. RIMLIGT!
:devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:


Jag har stått bredvid brevlådan när jag väntat på ett företagspaket, blivit ignorerad men hade fått en lapp att "de sökt mig men jag var inte hemma".........
 
:devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:


Jag har stått bredvid brevlådan när jag väntat på ett företagspaket, blivit ignorerad men hade fått en lapp att "de sökt mig men jag var inte hemma".........
Dom kan ju strunta i att ljuga i alla fall? Jag tänkte ringa och prata med dom, hamnade på plats 172 i kön :laugh:
 
På riktigt, jäkla posten!
Har beställt nya bildäck. 4 st, fyra paket.
Får sms: klicka på länken och ange när du vill få leverans. Länken fungerar inte.
Får meddelande i appen: 3 av paketen finns att hämta typ en mil bort.

Får sms: vi försökte leverera till dig 10.07, det gick inte.
Jag sitter alltså i soffan och ser hela gården. Ingen har varit här.

Smset fortsätter: paketet finns att hämta på posten i centrum imorgon eftermiddag.

Så jag har tre bildäck på ett ställe och det fjärde på ett annat. RIMLIGT!

När posten strular här (sällan ska jag säga, det fungerar nästan alltid bra) så går jag till ICA så ringer chefen där till posten och sen kommer allt hem till dörren. Lantbrevbärare har sina fördelar emellanåt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 228
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 204
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp