Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lyssnar på en meditation en kvart nu. Borde göra det oftare, så himla skönt!

Jag med verkligen!

——

Känner mig annars överdrivet nöjd med mig själv när jag nu gick igenom lite grejer och beställt bläckpatroner bland annat och ja inget speciellt.
Men är som sagt mycket hellre ute en sån här dag än sitter framför en skärm på kontoret.
Så nu ska jag strax dricka kaffe och sedan gå ut!
 
Den 20e dag Knut är julen slut. Hoppsan; gjorde tabberas av både pepparkakor och lussekatter så nu tänker jag inte äta något sådant mer på denna sida om sommaren! Frågan är granen; den verkar trivas då den satt nya skott så den får väl stå inne till våren och så planteras ute och se om den överlever 🤔.
 
Jobbet har en vit hankatt till salu... Tur jag vet att min vita aldrig skulle förlåta mig om jag tog hem en ny katt, plus att vi som jobbar här inte "får" köpa djur av myndigheten.
Men ÅÅÅÅÅHHHHH så fin den är!
Letar någon katt kan jag skicka länken :angel:
 
Ännu ett värdelöst möte där vi förväntas kunna svara på stora frågor på studs.

Ungefär som att stoppa folk i ett rum och fråga vad meningen med livet är. Där svaret man ger är direkt avgörande för hela världen vad som faktiskt är meningen med livet. Men man vet att vad det är blir kommer det inte ha någon som helst ändring på något.

Jag var knäpptyst under hela gruppdiskussioner och blev mest ledsen över att höra kollegor förklara med skakig röst alla problem med deras anställningar och arbetsplatsen i stort.
Höll mig vaken genom att räkna saker som åkte i backen under det 3 timmar långa mötet: 7 mobiltelefoner, 2 böcker, 2 laptops, 1 sko, 3 glasögon, 1 glas, 2 jackor.

Nu ska jag åka till pappa och käka innan jag åker till ridskolan. Där vet jag att allt skit och trista tankar kommer rinna av mig, så jag längtar ihjäl mig!
 
Ännu ett värdelöst möte där vi förväntas kunna svara på stora frågor på studs.

Ungefär som att stoppa folk i ett rum och fråga vad meningen med livet är. Där svaret man ger är direkt avgörande för hela världen vad som faktiskt är meningen med livet. Men man vet att vad det är blir kommer det inte ha någon som helst ändring på något.

Jag var knäpptyst under hela gruppdiskussioner och blev mest ledsen över att höra kollegor förklara med skakig röst alla problem med deras anställningar och arbetsplatsen i stort.
Höll mig vaken genom att räkna saker som åkte i backen under det 3 timmar långa mötet: 7 mobiltelefoner, 2 böcker, 2 laptops, 1 sko, 3 glasögon, 1 glas, 2 jackor.

Nu ska jag åka till pappa och käka innan jag åker till ridskolan. Där vet jag att allt skit och trista tankar kommer rinna av mig, så jag längtar ihjäl mig!
😲
 
Jag har hasat runt i pyjamas och raggsockor hela dagen. Tror dock man colden börjat vända till det bättre äntligen! 🙌
Har abstinens efter pålle och måste dit och få en fux-fix inom kort!
Vovvi är överlycklig över att matte är sjuk och hon får agera mössa hela dagarna. 🐶🎩
 
Jag har skrivit ganska mycket på hemtentan till slut. Under kvällen och natten ska jag läsa en av böckerna till kursen, igen, för att leta efter för- och emot argument på en fråga. Det roliga (…) är att alla de som var flitiga och la tid på instuderingsfrågorna fick ungefär 0 hjälp av det. Sen blir jag alltid konfunderad när kurskamrater inte klarar av att söka fram en avhandling via google när de ligger öppna och tillgängliga i DIVA.

Nåja, nu ska jag gå eller köra och hämta barnet. Hoppas att han är trött och vill sova tidigt så jag hinner läsa boken under natten :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
738
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 228
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 206
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp