Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
När posten strular här (sällan ska jag säga, det fungerar nästan alltid bra) så går jag till ICA så ringer chefen där till posten och sen kommer allt hem till dörren. Lantbrevbärare har sina fördelar emellanåt!
Snyggt! Jag måste dock ta bilen 5km till närmaste postombud och 1 mil ungefär till den andra posten, så jag vill inte åka någonstans.
 
Skrev nyss ett mail till chefen och frågade hur jag ska lösa att ha reception öppen på lunchen i januari, och samtidigt få äta lunch. Visst kan jag äta i receptionen och samtidigt jobba - men jag har för mig att det finns någon lag om att jag måste få ha lunchrast.
Varför tänker ingen på det här stället? :banghead: Det är som att alla bara tappar hjärnan så fort de kliver in genom dörren.
 
Ena halvan skäms över att sjukanmäla mig igen. Andra halvan säger att jag MÅSTE för jag behöver återhämta mig efter fredagen. Så är det bara. Måste lyssna på mig själv; vilket jag blivit bättre på nu. Så dels av stress och dels fortfarande ont i ryggen efter trappfadäsen. Jaaaaja nu ska jag ta det luuuuignt!
Du kanske behöver gå ner i arbetstid?
 
Har funderat på det, kanske behöver göra slag i saken. Får se nu när arbetet ska optimalplaneras; förflyttningstid kommer nämligen med då. Men jobba underbemannat var (är) fan inte kul.
Inom hemtjänsten som jag förstått det är det dessutom extra tufft många gånger arbetsmiljömässigt?
Iofs pension och sådant är också viktigt såklart men viktiga är att du orkar.
Det låter lite som någon variant på utmattning du har? Eller haft?
 
AED89FB8-648C-4917-925B-8B841B470D8B.webp
Hittade precis en lapp på insidan av dörren till en av jobbets toaletter. Det är tydligen inte bara jag som har irriterats över att det är någon som ständigt lämnar en nedskitad toalett efter sig. :D
 
Visa bifogad fil 44000Hittade precis en lapp på insidan av dörren till en av jobbets toaletter. Det är tydligen inte bara jag som har irriterats över att det är någon som ständigt lämnar en nedskitad toalett efter sig. :D
När jag var på utbildning en gång var alla toaletter namngivna, med små livsödesberättelser och superförmänskligade. Sen stod det något om hur de varje dag behövde städas för att vara representativa för nästa kund, annars skulle de skämmas i jobbet osv.
De toaletterna var jätterena :D och jag gick på ny toalett varje gång för jag ville "lära känna" den :o
 
Startar igång Five finger death punch.. insåg att ska jag åka och titta på dem den 22 måste jag ha någon aning om vad det är jag kommer att åka och lyssna på :rofl:

Jag och Sambon har liknande musiksmak så jag är inte direkt orolig för att jag inte kommergilla det. Vi h bokade detta i somras tillsammans med hotell så ska bli skönt att komma iväg :)
 
Skrev nyss ett mail till chefen och frågade hur jag ska lösa att ha reception öppen på lunchen i januari, och samtidigt få äta lunch. Visst kan jag äta i receptionen och samtidigt jobba - men jag har för mig att det finns någon lag om att jag måste få ha lunchrast.
Varför tänker ingen på det här stället? :banghead: Det är som att alla bara tappar hjärnan så fort de kliver in genom dörren.
Normalt har man lunch/middagsrast i ca 30 - 60 minuter, den tiden är du ledig o får ingen lön. Man kan även ha måltidsuppehåll, då får an inte lämna arbetsplatsen o måste bryta vid behov, t ex kunder. Måltidsuppehåll sker på arbetstid o man får lön under tiden.
 
Inom hemtjänsten som jag förstått det är det dessutom extra tufft många gånger arbetsmiljömässigt?
Iofs pension och sådant är också viktigt såklart men viktiga är att du orkar.
Det låter lite som någon variant på utmattning du har? Eller haft?

Det har varit tufft hela hösten. Har inte varit på vc för den då jag ju tar mig ur sängen och så men stressen har ju tagit på krafterna. Me n gå ner i procent kanske är vad jag behöver för att komma bättre på fötter. Måste våga göra förändringar!
 
Har haft min första lektion med 4orna. Det gick förhållandevis bra. De svarade bra på ”fröken-rösten” när jag fick korrigera lite beteende :angel: De lugnar sig nog när de blivit vana med mig.
Efter lunch är det svenskengelska med åk 6 och sen en till 4a. Ångesten är rätt hög men det hade jag väntat mig nu i början, det borde ge sig om några veckor - förutsatt att grupperna funkar okej.
 
Normalt har man lunch/middagsrast i ca 30 - 60 minuter, den tiden är du ledig o får ingen lön. Man kan även ha måltidsuppehåll, då får an inte lämna arbetsplatsen o måste bryta vid behov, t ex kunder. Måltidsuppehåll sker på arbetstid o man får lön under tiden.
Ah ok, det hade jag inte koll på. Får se vad chefen tycker.
 
Blev ett avbrott av Eon som kom för att byta elavmätare. Startade precis en maskin tvätt och ska försöka vila nu. Börjar jobba 16.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
738
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 228
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 206
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp