Jag har helt ärligt inte alls koll på djurskyddslagen. Det låter som att jag borde ha det?
Pappa sa i alla fall som det var. Att de låtit henne hoppa ner från diskbänken (normalhöjd) några timmar efter att hon kommit hem och att det såg ut som att hon fick ont då. Plus att hon inte haft tratten på inatt. Veterinären såg inte jätteglad ut då... av förklarliga skäl.
Den enda som läste eftervårdspappret var jag... och den enda som tyckte att vi skulle lyfta upp och ner henne från diskbänken (hon dricker bara från kranen) var jag... och den enda som tyckte att hon skulle ha tratten inatt var... JAG! Jag försökte få på den igår kväll men det gick inte, hon sprattlade emot för mycket. Jag känner mest: Varför lyssnar ingen på mig (... och veterinären...)?!
Fy fan rent ut sagt. Tänk om stackars kisse fått en rejäl inre blödning Din styvmor ska inte ha djur, punkt slut.
Klart du inte ska ha koll på djurskyddslagen! Men i den ingår att djur ska ha tillsyn på vissa tider, god omvårdnad/veterinärvård vid behov osv. Dvs man måste planera. Vad gör de tex om du blir sjuk och inte kan ta katterna? Skiter i dem?