Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
20240612_202823.jpg

Tanten ville kasta boll och jag skulle rensa ogräs. Så vi kompromissade och kastade boll.
 
Såg - till min förvåning - ett par grävlingsungar idag. Den ena blev (tack och lov) väldigt förskräckt av bilen när jag kom körande, så den hejdade sig i vägkanten. Grusväg och jag kör inte fort :) . Sedan när jag tittade i backspegeln såg jag TVÅ grävlingsungar som knatade över vägen. Så söta :) !
De är galet söta! Vi mötte två när vi var ute med hästarna. De var så nyfikna och gick ända fram till oss! Ena hästen blev livrädd men inte ungarna. :rofl: :love:
 
Passade på försiktigt med foten att rensa bort sly vid staketet mot vägen; dels vill jag inte hästarna börjar äta det som är olämpligt när de tycker gräset tryter och dels inte att det ska leda bort ström. Än ingen risk tydligen då jag fick mig en kyss och det var ingen skön smäll när jag höll i blött sly med vänster armen- avskyr att få stöt från elstaket, tycker det är obehagligt!
Hittade allt smultron i diket att trä på strå och äta upp; det tillhör sommaren det 😍🥰.
 
Menar du turkisk yoghurt? Det finns, Arla har :)

Edit: Sedan blir det något liknande om en låter yoghurt eller fil rinna av i ett kaffefilter, personligen tycker jag det blir godast.

Jag gor min egen yoghurt, 4 liter mjolk och en halv dl av en Islandsk yoghurt som jag gillar for fermenta over natten, sedan i en stor bunke med en mycket tat vav, typ flergangs kaffe filter over dagen, eller ibland tills nasta morgon.
 
Menar du turkisk yoghurt? Det finns, Arla har :)

Edit: Sedan blir det något liknande om en låter yoghurt eller fil rinna av i ett kaffefilter, personligen tycker jag det blir godast.
Ja, turkisk eller grekisk eller något sådant antar jag :p Jag och sambon lagade mat från hemkörd matkasse tidigare och i favoritreceptet stod det bara "matyoghurt".

Låter som ett intressant knep att använda vanlig yoghurt som man låter rinna av. Får sno ett kaffefilter från morsan och testa! Ju mer jag jobbar i butik, desto mer kräsen blir jag med vad jag själv köper när det gäller ursprungsland och vilka märken man köper av osv...
 
Passade på försiktigt med foten att rensa bort sly vid staketet mot vägen; dels vill jag inte hästarna börjar äta det som är olämpligt när de tycker gräset tryter och dels inte att det ska leda bort ström. Än ingen risk tydligen då jag fick mig en kyss och det var ingen skön smäll när jag höll i blött sly med vänster armen- avskyr att få stöt från elstaket, tycker det är obehagligt!
Usch ja, det är HEMSKT obehagligt med elstöt :nailbiting:!!!
 
Ja, turkisk eller grekisk eller något sådant antar jag :p Jag och sambon lagade mat från hemkörd matkasse tidigare och i favoritreceptet stod det bara "matyoghurt".

Låter som ett intressant knep att använda vanlig yoghurt som man låter rinna av. Får sno ett kaffefilter från morsan och testa! Ju mer jag jobbar i butik, desto mer kräsen blir jag med vad jag själv köper när det gäller ursprungsland och vilka märken man köper av osv...
Arla skånemejerier har tex. Häromkring vet jag att några gårdsbutiker har.
 
Försöker övertala mig att gå ut på tidig promenad. Det ska regna senare och då vill jag inte behöva ut, men just nu vill jag bara ligga i soffan och slappa. Men, jag måste i alla fall inte iväg senare idag, för jag är LEDIG. Ska se till att faktiskt göra en hyfsad semesterplanering nu också för att inte bara slappa bort alla dagar. (Jag vet hur jag fungerar, det är inte slappa varje dag som är bäst för mig mentalt, annars hade det ju såklart varit en helt ok semestersyssla!)
 
Känner mig fortfarande överväldigad.
Skulle ha joggat i morse men ställde om klockan och tar det i eftermiddag.
Fyra arbetsdagar till semester.
Visa bifogad fil 147260
Det är jättefint!
Jag vill inte ta bort den känslan men hela mitt "jobbhuvud" skriker att jag måste skriva att ta bort allt från spisen! Du kanske bara lagt upp det för bilden och må så väl vara, men om inte, lägg ALDRIG något på spisen som inte är kastruller/spismaterial. Brandrisken är hög så aldrig aldrig något på en spis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 721
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp