Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på kaotisk skolavslutning för sonen, det var ingen struktur alls och mest kaos så vi åkte så fort vi kunde. Sonen ville inte stanna på picknicken så vi åkte och köpte fika och fikade hemma istället. ❤️

Mina smärtstillande gör mig sjukt trött så jag har halvslumrat i soffan med sonen i knät ett par timmar, bra med barnfilm och gosigt barn ibland! 😅
 
Somnande på soffan. Vaknade av att jag frös och behövde ta mig till sängen. Det var samma som det varit några tidiga gånger, jag fick, bokstavligt, krypa till sängen och hade problem att komma i den. Somnade igen och sov några timmar. Fortfarande lite yr. Kollade, bs bra, bt, bra så uppenbarligen är det något annat :idea: Iofs tog jag det nu när jag inte är så yr och vinglig.

Drömde mardrömmar att jag och syster kallades in igen till passpolisen och att jag plötsligt inte skulle kunna få mitt id-kort förrän i oktober.
 
Såg - till min förvåning - ett par grävlingsungar idag. Den ena blev (tack och lov) väldigt förskräckt av bilen när jag kom körande, så den hejdade sig i vägkanten. Grusväg och jag kör inte fort :) . Sedan när jag tittade i backspegeln såg jag TVÅ grävlingsungar som knatade över vägen. Så söta :) !
 
Efter en dryg natt med the Mother of all magkatarrer, besök på banken för att göra klart bolånet, rensa kontoret, glöa adressändring, teckna ny hemförsäkring och tvinga mig själv från att inte klicka hem ett schabrak från PS of Sweden sitter jag nu helt urlakad i soffan. Bara en timme kvar till hundarnas kvällsmat och sedan får jag sova. Imorgon är sista arbetsdagen innan semestern, dessutom 🥳
 
Försöker att varva ner men just idag är det svårt.
Så tacksam för idag.
IMG_8775.jpeg
 
Försöker i flera avseenden bli lite mer förberedd på saker som kan hända.. Så ett steg är att jag skulle vilja ha mer än ett betalkort. Gärna på en bank där jag även kan ha lite sparande. Har hittat en "bank" med bra sparande, men de verkar inte ha kort... Vill nog helst inte ha ett kreditkort, men det kanske är bra? Har ett på IKEA som jag råkat ladda in för mycket på så det ska jag försöka kräva tillbaka och sen avsluta. Gah, ibland hatar jag att vara vuxen :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 721
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp