Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.

Asko

Trådstartare
20240606_021653.jpg

Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep:

Det blev ett litet inhopp av Alice istället för Isis den här gången :heart
 
Apropå säng, fick ett meddelande igår eftermiddag att min order med den nya sängen har kommit till affären :nailbiting::bump: De trodde att den skulle kunna levereras på måndag eller så.
Mamma ville ha en ny säng så jag erbjöd henne min tre åriga säng och jag köper nu en större säng istället :angel:
Lite trångt med en katt nämligen :p
 
Packat allt i bilen och ska straxt åka. Fått lite ångest och kommer åka inom Ica Maxi för att köpa extra bröd. Ifall att mitt inte räcker. 😅🙈 (Det som blir över hamnar i frysen inför nästa gång.)

Känns som att jag glömt hundra grejer. Men inte enligt min packlista. 🤔 Aja, det märks!
 
Packat allt i bilen och ska straxt åka. Fått lite ångest och kommer åka inom Ica Maxi för att köpa extra bröd. Ifall att mitt inte räcker. 😅🙈 (Det som blir över hamnar i frysen inför nästa gång.)

Känns som att jag glömt hundra grejer. Men inte enligt min packlista. 🤔 Aja, det märks!
Vad skall göras idag?
 
Det är fåglar i skorstenen. Det dånar och lever värre än någonsin. Låter som om de håller på att riva halva taket.
På jobbet har vi denna vecka väntat på att ornitologerna ska gå i spinn över blåa ladusvaler. De har inte gjort annat än flyga mellan lackeraren och boxen. Igår ställde chefen fram två lock fyllda med vatten ifall pippigökarna skulle vara inne hela helgen.
 
På sjukt trist humör. Känner mig totalt värdelös.
Ska åka och titta på skor och lite annat.
Gillar egentligen inget affärer men det blir aldrig rätt tillfälle.
 
Åka och hämta hö om en stund. Det sista höet från förra året så nu får vi VERKLIGEN hålla tummarna för att vädret blir gynnsamt och det finns nytt hö inom en månad eller så :nailbiting: ! (Jag hade för övrigt aldrig kunna vara bonde. Jag hade fått hysteriska sammanbrott titt som tätt 🤪!)
 
Sovit skitdåligt, som väntat. Ont i magen och njurarna, varit upp och kräkts ett par ggr, tvingat i mih lite knäckebröd och mer vätska. Ska kontakta 1177 lite senare om mitt illamående, om det finns något som kan minska det. :crazy:

Ska byta hage till hästarna, har inte hunnit gå igenom den men räknar med att iaf första dygnet kommer de vara fullt upptagna med mat och spring. Jag ska få hjälp att leda de stora, funkar dåligt att leda två vildar med en dålig hand. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 648
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 719
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp