Ja och hon kommer fortsätta att göra det tills du säger ifrån på skarpen
Jag höjer rösten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja och hon kommer fortsätta att göra det tills du säger ifrån på skarpen
Jag höjer rösten?
Men det har ju ingen effekt? Det är en tuff katt du har, hon klarar av att få sig ett sprut med blomsprutan.Jag höjer rösten?
Men det har ju ingen effekt? Det är en tuff katt du har, hon klarar av att få sig ett sprut med blomsprutan.
Men visst, sår på diabetikerben är en riktig hit
Men är det ert ansvar vad någon annan gör med SIN bil???Enligt maken gör vi det av någon anledning.. Det måste registreras i Finland och det är inte gjort än. Tydligen kan det ta tid.
Aldrig att jag skulle spruta vatten eller liknande. Hon gnager så det går mycket sällan hål på huden utan det är bara bitmärken. Brukar dra undan och gömma fötterna och benen vid behov. Alternativt ibland knuffa ner henne på mattan. Iofs så är hon uppe på soffan snabbare än jag knuffar ner henne.
Varför inte spruta vatten? Rätt vedertaget sätt att markera när en katt inte har ett önskvärt beteende. Var rädd om dina fötter, bara sagt i välmening .
Håller med om det.Bestraffning är aldrig konstruktivt. Att spruta vatten är att bruka våld.
Tycker inte det. Men vi är fortfarande reggade som ägare i Sverige..Men är det ert ansvar vad någon annan gör med SIN bil???
Beslutar mig för att lägga mig på soffan med en bok. Katten ligger i trädet och snusar. Allt är frid och ro. Jag sträcker ut benen och katt dyker upp från ingenstans
Håller med om det.
Kan du när hon håller på stänga in henne i annat rum och så får hon klaga där inne så gott hon vill. Eller gnager hon av alla kablar då
Jag stängde in Lucifer i sovrummet om han stod och skrek vid dörren. Sen lugnande han ner sig.
Gnager hon pga tristess?
Hur?Tycker inte det. Men vi är fortfarande reggade som ägare i Sverige..
Jusstja. Vet en Joacim också.
Hade min katt (mot all förmodan) bitit mig sådär hade hon sannolikt flugit genom rummet per automatik.
Fattar inte varför du tolererar alla dumheter den där katten gör.
Fatrar verkligen inte jämförelsen?Nja, hon börjar gnaga så fort jag sätter/lägger mig i soffan för att läsa, lite som hon biter när jag pratar i telefon.Låter man henne vara och knuffar bort henne så tröttnar hon och går sin väg. Tror inte att det är tristess, vi leker och aktiviterar. Jag tror det är mest att hon vill ha uppmärksamhet. Därför är det bästa att ignorera henne.
Det är lika fel att bestraffa en katt kroppsligt som vilket annat djur som helst. Man slår inte en häst som nafsar.
Jo men det går inte i och med att det är export. Då måste Transportstyrelsen ha papper från finskan motsvarigheten att fordonet är ute ur landet innan ägarbytet går igenom. Vi har registreringsskyltar och allt hemma.Hur?
Sände ni inte in ägarbytet själva?
Det brukar ju vara råd nummer 1. Se tll att ägarbytet.är inskickat när man lämnar över nycklarna. För att undvika skummisar.
Är ni totalblåsta på bilen?
(Hoppas verkligen att allt ordnar sig!!)