Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade precis min lönespecifikation för den här månaden. Får ut ungefär hälften av vad jag hade räknat med :cry: De drog hela sjukfrånvaron för förra månaden + föräldraledighet för denna månaden på samma lön.. Då blir det inte så mycket kvar..

Bokat tid för TBE vaccin i nästa vecka. Redan nervös. Men det ska väl bli bra det med.

Kollade precis min lönespecifikation för den här månaden. Får ut ungefär hälften av vad jag hade räknat med :cry: De drog hela sjukfrånvaron för förra månaden + föräldraledighet för denna månaden på samma lön.. Då blir det inte så mycket kvar..

Bokat tid för TBE vaccin i nästa vecka. Redan nervös. Men det ska väl bli bra det med.
Varför inte vänta med vaccinering tills efter förlossningen?

Mår skit, skönt att vara ledig idag men sover dåligt.
Åkte och fick däcken bytta igår morse, fick stanna på en släpvagnsparkering på vägen hem och rusa ur bilen för att kräkas och sedan lägga mig med katter och värmedyna 1,5 timme innan hästar och jobb. :( Usch, ska vila nån timme till innan jag släpper ut hönsen, släpar in däcken som fortfarande ligger kvar i bilen och sen se till hästarna, får se om jag gör så många knop idag.

Sådär, då var bilen inlämnad på verkstad. Jag får gå och hämta den vid lunch. Hatar att köra den! Men det är ju enda sättet att få hem den igen.

Har ägnat hela morgonen åt städning. Upptäckte sedan att det var varmt på balkongen, så nu sitter jag där i soffan med en filt, nöjda hundar och glass :D Är ledig idag och tänker njuta så mycket jag kan.

Alltså. Den inglasade balkongen känns så lyxig att jag nästan undrar om den är på riktigt. Att kunna sitta ute nu, i april, trots att det egentligen är kallt ute. Det känns så mycket friare än att vara inomhus, även om vardagsrumssoffan står vid fönstret.

Fick meddelande från kollegan om att FedEx var här NU och skulle hämta ett paket. For upp från stolen och skyndade mig att hämta paketet 🤯 De skulle inte komma förrän i eftermiddag!
Men så stod jag där och ingen fedex :confused:
Skickade det till kollegan som sa att fedex sa först att de var här och nu att de skulle vara här om 20 min.
:cautious:🙄

Har ställt mig här vid entrén med paketet istället :cool:

Billigt!
Jag betalade 995 kr, men inklusive däckhotell. Skönt att slippa byta, bära och ha i källaren. Har ruskigt fullt med saker i källaren så däcken får inte plats
Jag behöver bara lyfta ut dem ur bilen och kan sen rulla dem in genom grinden och upp tre trappsteg in i förrådet. Däckhotell hade jag när jag bodde i stan, nu har jag egen garagedomkraft och byter själv om jag inte är lat men för 316 kr är det klart värt att slippa göra det. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 462
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25