Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I en hästsaker säljes-grupp på FB så är der en man som i flera månader sökt efter regnjackor i galon. Han är villig att betala 400 kr + frakt för en jacka, märke, modell och färg spelar ingen roll.
Av någon anledning får jag en obehagskänsla av det, som om han tänder på gamla använda galonjackor. 😅
Näää. Materialet.
 
Hämtat upp tvätten, naturligtvis glömde jag att tvätta två handdukar. Katten fick följa med och leka lite tafatt i kulverten.
 
Vaken och sitter i en fåtölj med en kopp te. Funderar på vad jag ska göra idag. Sy lite tror jag, kanske till och med våga mig på att köra bil. Hade behövt åka till djuraffären idag och maken jobbar.

Usch vad jag avskyr att inte kunna/våga köra själv!
 
Vaknade halv sex och sa neeej högt för jag trodde att jag snart skulle upp. Det hade jag tydligen gjort i går också för när jag somnade om när jag insåg att det var lördag så körde klockradion igång en timme senare.
Somnade om igen men vaknade av swish halv åtta.
Nu känner jag mig lite ångestig och tar på kläderna och tar en joggingrunda före frukosten.
 
Sitter i soffan. Har tagit mig upp ur sängen, rastat hundarna och såväl jag som hundar har fått frukost. Under morgonrastningen kunde det konstateras att någon i området har en hund som bestämt sig för att en liten gräsplätt vid en husvägg här är perfekt toalett, och den hunden har en ägare som uppenbart inte bryr sig om att plocka upp hundskit... Ville knappt låta mina hundar gå på det gräset för de skulle säkert råka trampa i någon av de många hundskitar som låg där :banghead:

Bortsett från det så är allt som vanligt den här morgonen. Sambon sover fortfarande, hundarna är nöjda, lägenheten lika fin idag som igår, en vän vill ses för promenad senare eftersom det ska bli bra väder idag... och jag sitter här och känner att livet är fullständigt hopplöst och uselt... För javisst, hundarna är bra, sambon likaså, men jag är det verkligen inte. Och jag är så less på det.
 
Haha ja alltså de hörde nog min röst och gick igång på det! 😅 sen har den ena ett beteende som innebär att när man pratar i telefon så sätter han sig framför en och jamar jeeettehögt. Direkt man avslutar samtalet så tystnar han och går därifrån :rofl: Kan skapa vissa skumma situationer om man jobbar hemifrån. En gång trodde en person att jag hade ett spädbarn som skrek i bakgrunden. Lite stelt då jag bara fortsatte prata på. Hen i luren bara ”du kanske ska ta hand om…”. Jag bara ”… alltså det är en katt jag ber om ursäkt 😅

Isis vet när det är husse som ringer och är hon inte i närheten så kommer hon springandes och vrålar :rofl: Hon gör det aldrig när det är någon annan som ringer :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 322
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 138
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp