Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nog för jag behövde gå upp tidigt (7 tänkte jag) då hovis skulle sko om pållan vid 9 så vakna av ljuset in i sovrummet före 6 kändes ju onödigt 🙃. Upp och dukade upp frukosten och så kom älsklingen till stallet för en vagnstur tillsammans när hästen var klar 😊. Nu får det baske mig vara VÅR för nu åkte snösulorna och 4-broddarna av och tåsidokappor istället,skönt också att hovarna var fina trots några månader med sulorna på 😊. Nu är det dags för kalas 🥳.
 
Som jag har längtat efter detta :up:
 

Bifogade filer

  • 20240323_142306.jpg
    20240323_142306.jpg
    230,5 KB · Visningar: 66
Jag har noll och ingen lust att ge mig ut idag. Men behöver slänga kartonger och handla lite. Än så länge har jag inte kommit mer än till datorn, men nu ni!

... om fem minuter till
 
Har varit i en annan skog än vanligt och spionen var glad förstås, kul med vatten också tyckte han :D
Märker verkligen att han kör lite med andra människor, lyssnar mer på mig än på personen vi träffade, som en tonåring typ "du är inte min matte" :rofl:

Äter knäckemacka med leverpastej på nu, och sky, har inte ätit sky på ett år men så himla gott det är!!!

431532497_10160335109213877_8137020198351724488_n.jpg
 
Startar upp ett nytt projekt i lera, men tar en paus nu för att smörja händerna. Stora nackdelen med lera är att man blir så torr av den, och det avskyr jag.

Förlåt att jag frågar men vet du om det finns nånstans en skola kan söka bidrag för inköp av en brännugn eller vad det heter för lera?
 
Mmm. Vet. Men det jsg hittat till extrapris senaste tiden har tyvärr varit burkar.
Snarast är tetra förstavalet. Men jag köper rejält när saker är billiga.:(
Jag köper också det som har bäst pris oavsett förpackning. Jag visste faktiskt inte att konservburkar har PFAS i sig - där fick jag lära mig något nytt idag :up:
Men det är ju den allra bästa lagringen så nu undrar jag varför det är så?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 322
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 136
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp