Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om någon undrar hur vårkänslor ser ut :D

Screenshot_20240323_154640_Gallery.jpg
 
Jag köper också det som har bäst pris oavsett förpackning. Jag visste faktiskt inte att konservburkar har PFAS i sig - där fick jag lära mig något nytt idag :up:
Men det är ju den allra bästa lagringen så nu undrar jag varför det är så?!
P1 - min outsinliga käla till kunskap lärde mig det,
PFAS finns inte bara i brandsakum utan i teflonpannor och i beläggning inuti konservburkar.

Innan man fattade att det permanentlagras i kroppen så användes det lite överallt.
 
Fast är det alla som är ett problem? Jag har bara läst ett test med tomater att man ska undvika dem.
Det finns många grönsaks- och bönkonserver i plåtburk. Beläggningsen ska - om jag fattat rätt - hindra att innehållet smakar plåt.

Tomater behöver man inte undvika. det är bara plåtburkarna som kan vara problem.
 
Idag hann jag med en skogspromenad innan migränen anföll.

Insåg nyss att jag troligtvis har blivit blockad av en användare här O_o. Tror aldrig det har hänt förut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 322
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 133
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp