Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite sen middag
 

Bifogade filer

  • 20240323_182252.jpg
    20240323_182252.jpg
    242,7 KB · Visningar: 49
Har haft en väldigt produktiv vecka och tyckt att livet känns helt fantastiskt. Men nu låg jag uppe inatt och gjorde arbetsplaner och idag i badet kunde jag inte låta bli att stirra i taket och tänka på KPIer. Då gick saker i kras lite när jag inser att jag är ju i ett hypomaniskt skov.. Hoppas luften inte går ut mig helt om någon vecka när jag måste följa upp allt det här som jag dragit igång.
 
Den här dagen gick fort trots att jag gick upp 7:30.
Åt en Picadelisallad till kvällsmat.
I morgon ska jag vattna en blomma och sätta ut soptunnan hos päronen och på eftermiddagen är det spinning. Brukar inte gå på helgen men får passa på när det är bra instruktör.
IMG_6896.jpeg
 
Känns som att jag sovit bort dagen pga yrsel. Jobbat lite med leran, men yrseln kom ifatt mig så la mig och vilade igen.

Men! En bra sak är att jag äntligen kommit på vad jag ska göra som nytt projekt i lera nu, en fortsättning på ett projekt jag höll på med på universitetet. En sväng åt ett helt annat håll än vad jag varit inne på senaste åren, men känns riktigt bra.
Så nu vill jag må bättre så jag orkar påbörja det.
 
Jag fattar inte riktigt att jag orkat rodda en heldag med årsmöte. Men det gjorde jag tydligen och jag är fortfarande vid liv!
Funderar på att stärka mig med lite löjrom eller så går jag bara och lägger mig? Känns lite 50/50
 
Tack! Jag har kommit igång med träningen och mår lite dåligt över att det eventuellt blir en långdragen sjukdom... Jag vill inte tappa det jag äntligen kommit igång med!
Sånt där är så himla typiskt. Så hade jag i början av året. Men jag fick bara gilla läget, försöka äta bra och vara snäll mot kroppen. Det blev tre veckor med en lindrig men seg förkylning och det var frustrerande.
Hoppas att din kortvarig.
 
Jag ligger i sängen och känner att min rygg är ganska ledsen. Får nog lägga mig på värmedynan en stund så ryggmusklerna blir lite mjukare och gladare.

Jag har varit iväg med min mor (och hund) och käkar på restaurang. Helt ok mat, men jag blev lite besviken att de sålt slut på just den rätten jag hade siktat in mig på. 🥺
Det var iaf väldigt trevligt att ha "tjejkväll" istället för att både jag och mamsen skulle sitta ensamma på varsitt håll.
 
Jahapp, nu har jag sett slut på Cold Case, 7 säsonger. Man känner sig ju nästan lite vilse när sådant sker!

Har ätit fryspizza i dag igen, känner mig nog lite mer hungrig kanske. Måste äta lite innan jag lägger mig. Kanske knäckemacka med leverpastej skulle funka fint :)
 
Jag tänkte ju en lugn körtur på omkring halvtimmen efter hovis menä det höll inte min piggelina häst med om när vi kom in på grusvägen; när vi travade låg hon på och vid galopp for arslet upp. Ah, vi måste ju låsa slaggjorden...Såklart. Testade igen med lite,lite galopp och den tog effektivt; lite popcorneffekt och en frustrerad häst över vad matte och husse gjort 😂😁. Härlig körtur I solskenet 😍.
Sen mysigt födelsedagskalas för älsklingens brorson som fyller 4 i veckan 🥰, tacomys och så jaga lite norrsken. Sabla moln, men lite svagt var synligt för ögat 😍. En bra lördag! 😍
 
Kunde smita lite tidigare från jobbet så jag skyndade mig att tanka och sedan hyra ett släp och hämta 300 kg hösilage + boka hemkörning av mer efter helgen. Slet mig blå med att baxa av balarna men orkade inte rulla ner dem till hagen utan fick öppna en och sedan släpa ner till hästarna efter jag återställt släpet.

Blev irriterad när jag hämtade släpet och upptäckte att föregående hyrestagare dumpat 10 sopsäckar i ett dike bredvid släpen, så jag har gjort en polisanmälan ikväll och hoppas han åker dit. Killen hade så bråttom när han såg mig komma att han bara kopplade loss släpet utan att ens hinna veva ner stödhjulet eller inspektera släpet, så jag är ett spännband rikare. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 322
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 133
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp