Mår inte helt bra i dag heller, men fick i alla fall sova lite mer under förmiddagen och morgonen än om jag hade jobbat. Det kändes bra. När jag sedan skulle ta min medicin insåg jag att den redan var tagen... Tittade då på kvällsdosetten och såg att jag missat några kvällsdoser så jag har alltså tagit morgonmedicin både morgon och kväll några gånger. Vad är det med mig?! Jag tog fredagens morgonmedicin och får fixa till det sedan. Ingen fara på taket då det nästan är samma medicin morgon och kväll, i alla fall de viktiga-epilepsimedicinerna. Tar folsyra och b12 på morgonen också så jag har visst tagit dubbelt av det någon dag, men tja, det är nog inte onyttigt. Men å andra sidan ligger Citalopram i kvällsdosetten och den har jag missat-har drömt märkliga drömmar i alla fall så jag har inte märkt någon skillnad alls.
Natten till i går drömde jag om en svart och vit hund vid namn Simmo som inte fick bo inne, som var misshandlad och handikappad, men hade återhämtat sig bra, bodde i en husvagn och smet varje gång jag skulle stänga dörren. Av oklar anledning var han med och träffade en mördare som var hjärndöd, men mördaren sa emot när folk sa att han var död, han sa "jag mår bra", men när folk lämnade rummet och lämnade Simmo och en till så mördade han personen och Simmo. i drömmen skrek jag högt när jag upptäckte det, trodde att personen som höll i kopplet kom ut med honom så klart så sprang efter tillbaka in och upptäckte det. Och bara skrek. Jag väckte mig själv för att jag skrek!
Vem fan är Simmo?? Vem höll i kopplet? Varför bodde han i husvagn? Varför träffade vi en mördare som var död men som påstod motsatsen? Vad fan, hjärna, ta dig samman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En annan natt drömde jag att min syster ville heta Clara Maylis istället för vad hon heter. Jag frågade henne om jag drömt eller om det är sant... hon skrattade länge åt mig och nekade till att ens vilja heta det
I drömmen sov vi i byrålådor som man gjorde för 150 år sedan eller något, vi bodde visst ihop. Vi gick förbi några affärer och jag ropade till henne "Ska vi köpa creme fraich, du har ju ätit av den vi har?" Hon svarade att det var mer kvar. Jag frågade var hon var "Jag är vid Rusta, kommer du?". Och när vi låg där i våra lådor på kvällen sa hon "Du, jag är värre än A, jag fick 20 000 i dag och har inte ett öre kvar och ska betala 4000 i morgon" och jag bara "Nä, du är inte värre än A, hon har inte ens lyckats få 20 000 någon gång så det är svårt att slå".
Man kan kanske förstå varför jag vaknar förvirrad... Jag hatar den medicinen....
I övrigt tar jag det lugnt i dag. Hundpromenader, diskmaskinen är i gång, jag har ätit osv. Tänkte beställa lite mat kanske. Och fundera på middag sedan.