Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut inte så iaf. Jag menade snarare att hybrid inte alltid är så lyckat och att det då kan vara bättre exempelvis köra samma anpassningar för samtliga deltagare.
Bra. Kvarstår dock att massa grejer som var tillgängliga att göra hemifrån under restriktionerna, inte är det nu och det är inte de som kan delta på plats som drabbas av det minskade utbudet. Att workshops eller konserter bara skulle streamas istället för att vara fysiska evenemang för att göra lika för alla vet jag inte om folk ser som ett uppskattat eller ens rimligt alternativ?
 
Bra. Kvarstår dock att massa grejer som var tillgängliga att göra hemifrån under restriktionerna, inte är det nu och det är inte de som kan delta på plats som drabbas av det minskade utbudet. Att workshops eller konserter bara skulle streamas istället för att vara fysiska evenemang för att göra lika för alla vet jag inte om folk ser som ett uppskattat eller ens rimligt alternativ?

Jag menar alltså inte att konserter endast ska streamas. Vet du jag orkar inte riktigt ta denna diskussion med dig nu. Hoppas ok
 
Alltså när endokrinologen frågade om min kost. Jag bara: ”nej men det blir ju en del löjrom osv”. Hon bara ”okej… ja det är ju ok men vad mer”? Jag: ”nej men det är väl ganska mycket löjrom sådär”.

:rofl:
 
Jag menar alltså inte att konserter endast ska streamas. Vet du jag orkar inte riktigt ta denna diskussion med dig nu. Hoppas ok
Självklart.

Tillägg: det enda jag ville opponera mig mot var att digital tillgänglighet UTÖVER fysisk skulle utesluta folk, som ditt första svar verkar: ”Samtidigt kan det leda till att andra grupper blir utestängda.”
 
Självklart.

Tillägg: det enda jag ville opponera mig mot var att digital tillgänglighet UTÖVER fysisk skulle utesluta folk, som ditt första svar verkar: ”Samtidigt kan det leda till att andra grupper blir utestängda.”

Som sagt du missförstod (eller så uttryckte jag mig för otydligt).
Jag är helt slut pga pressat mig till jobbresa i ett skov av all möjlig skit.
 
Mår inte helt bra i dag heller, men fick i alla fall sova lite mer under förmiddagen och morgonen än om jag hade jobbat. Det kändes bra. När jag sedan skulle ta min medicin insåg jag att den redan var tagen... Tittade då på kvällsdosetten och såg att jag missat några kvällsdoser så jag har alltså tagit morgonmedicin både morgon och kväll några gånger. Vad är det med mig?! Jag tog fredagens morgonmedicin och får fixa till det sedan. Ingen fara på taket då det nästan är samma medicin morgon och kväll, i alla fall de viktiga-epilepsimedicinerna. Tar folsyra och b12 på morgonen också så jag har visst tagit dubbelt av det någon dag, men tja, det är nog inte onyttigt. Men å andra sidan ligger Citalopram i kvällsdosetten och den har jag missat-har drömt märkliga drömmar i alla fall så jag har inte märkt någon skillnad alls.

Natten till i går drömde jag om en svart och vit hund vid namn Simmo som inte fick bo inne, som var misshandlad och handikappad, men hade återhämtat sig bra, bodde i en husvagn och smet varje gång jag skulle stänga dörren. Av oklar anledning var han med och träffade en mördare som var hjärndöd, men mördaren sa emot när folk sa att han var död, han sa "jag mår bra", men när folk lämnade rummet och lämnade Simmo och en till så mördade han personen och Simmo. i drömmen skrek jag högt när jag upptäckte det, trodde att personen som höll i kopplet kom ut med honom så klart så sprang efter tillbaka in och upptäckte det. Och bara skrek. Jag väckte mig själv för att jag skrek!

Vem fan är Simmo?? Vem höll i kopplet? Varför bodde han i husvagn? Varför träffade vi en mördare som var död men som påstod motsatsen? Vad fan, hjärna, ta dig samman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En annan natt drömde jag att min syster ville heta Clara Maylis istället för vad hon heter. Jag frågade henne om jag drömt eller om det är sant... hon skrattade länge åt mig och nekade till att ens vilja heta det :D I drömmen sov vi i byrålådor som man gjorde för 150 år sedan eller något, vi bodde visst ihop. Vi gick förbi några affärer och jag ropade till henne "Ska vi köpa creme fraich, du har ju ätit av den vi har?" Hon svarade att det var mer kvar. Jag frågade var hon var "Jag är vid Rusta, kommer du?". Och när vi låg där i våra lådor på kvällen sa hon "Du, jag är värre än A, jag fick 20 000 i dag och har inte ett öre kvar och ska betala 4000 i morgon" och jag bara "Nä, du är inte värre än A, hon har inte ens lyckats få 20 000 någon gång så det är svårt att slå". :D

Man kan kanske förstå varför jag vaknar förvirrad... Jag hatar den medicinen....

I övrigt tar jag det lugnt i dag. Hundpromenader, diskmaskinen är i gång, jag har ätit osv. Tänkte beställa lite mat kanske. Och fundera på middag sedan.
 
Som sagt du missförstod (eller så uttryckte jag mig för otydligt).
Jag är helt slut pga pressat mig till jobbresa i ett skov av all möjlig skit.
Hoppas du får vila snart och rimlig hjälp med skröpplet. (och jag tror att ja, antingen var du otydlig eller så missade du att jag pratade om dubbla medier vilket är helt okej).
 
Meh.. maken måste jobba över idag igen. Fattar inte hur schemat är lagt egenligen. Och att alla anställda går med på det.

Fördelen är att jag hinner klura ut vad vi ska laga för mat när han kommer hem. Gå igenom frys, kylskåp och skafferi och ser vad som finns hemma. Inte mycket är jag rädd :cool: börjar bli dags för storhandling igen.
 
Meh.. maken måste jobba över idag igen. Fattar inte hur schemat är lagt egenligen. Och att alla anställda går med på det.

Fördelen är att jag hinner klura ut vad vi ska laga för mat när han kommer hem. Gå igenom frys, kylskåp och skafferi och ser vad som finns hemma. Inte mycket är jag rädd :cool: börjar bli dags för storhandling igen.
Jag fattar inte hur mina kollegor tänker heller med schema.
Att de gär med på det vi har. Vore vi bara överens kunde vi få byta.

Värdelöst schema där man jobbar häcken av sig 4,5v för att vara ledig 10 dagar. Och blir nån sjuk ska man gärna ställa upp på hela pass övertid när man ändå är ledig så länge 🙈

Problemet är väl att om schemana är lagliga och hela gruppen inte är överens så kan dt fortsätta vara så.
 
Fick nyss samtal från polisen. Gjorde ett nationellt id-kort i går, men hon berättade att de råkat göra ett pass istället. Sånt där har jag ju ingen koll på, men det lät lite kul ändå. Det gör dock inget, ska ha det till att förnya mitt bank-id så bara det fungerar är jag nöjd och det gör det ju. :) Så det är ingen fara på taket alls.
 
Fick nyss samtal från polisen. Gjorde ett nationellt id-kort i går, men hon berättade att de råkat göra ett pass istället. Sånt där har jag ju ingen koll på, men det lät lite kul ändå. Det gör dock inget, ska ha det till att förnya mitt bank-id så bara det fungerar är jag nöjd och det gör det ju. :) Så det är ingen fara på taket alls.
Haha.
Tur att det inte var så att du verkligen ville ha Id-kort då.
Antar att de valde fel val vid inmatningen.

Om det var någon som tex redan hade giltigt pass hade den nog inte blivit helt imponerad 😅.
 
Haha.
Tur att det inte var så att du verkligen ville ha Id-kort då.
Antar att de valde fel val vid inmatningen.

Om det var någon som tex redan hade giltigt pass hade den nog inte blivit helt imponerad 😅.
Ja precis, jag frågade om det fungerar när man ska förnya sitt bank-id och det gör det och då sa jag att för mig spelar det ingen roll alls så det gjorde inget. Hon sa att jag kan ju resa mer utökat med pass, men jag svarade att det inte är någon risk att jag gör det så för min del gör det varken till eller ifrån men priset är detsamma och uppgiften det ska göra, så jag ville inte göra om allt :D
 
Sitter trött och däst efter buffélunch, inklusive typiska "skolpannkakor". Drömliv!
Gör lite kodövningar för att, kul.

Behöver nog lite ledigt, är så frustrerad på halva mitt team och vill bara skrika rakt ut ibland 😅
Jag är junioooor, det är så mycket av det här som är above my paygrade. Men men, det är kul också!
Ska bli nice med lite påskledighet iaf.

Jag hade planer på att bara jäsa i soffan, men nu har ridskolan gått ut med att de anordnar både dressyrkurs, hoppkurs och hästhyrning satteh... Jag är ju inte så bra på att säga nej till sånt :rofl:
 
Hemma på grund av huvudvärk.
Den har blivit mindre men inte mycket.
Ska jobba iaf imorgon
Var nog en del anspänning som släppt.
 
Funderar på middag. Jag har hela frysen fullproppad och ändå vet jag inte vad jag ska äta. Kanske försöka tillaga de frusna dumplings jag köpt. Känns som en vettig orkanivå - lägg dumplings i en skål med vatten och kör dem 7 minuter i mikron. Alternativt sätta in fryst och redan förberedd kyckling i ugnen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 180
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 326
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 144
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp